Jeg må bo på hotell i 2 uker pga skolegang. Der har jeg ikke mulighet til å lage mat selv, det blir for dyrt å måtte spise på hotellet hele tiden, og jeg har heller ikke mulighet til å ta med fryst mat hjemmefra..
WHAT to do?!?:( Det er jo umulig å få fatt i enkel lavkarbomat på butikkene som ikke må tilbredes, eller handle lavkarbomat på diverse gatekjøkken og slikt.. Hva gjør man??
Fortvil ikke! :) Raske løsninger på det meste, men det funker. Salat med kylling og dressing er en klar vinner på lunsjen. Frokost har du kanskje inkludert? Da er det egg og bacon på stort sett alle hoteller. Kos deg med den. Middag er null stress. Har du tilgang på vannkoker? I såfall kan du skjære strimler av squash/zucchini og helle kokende vann over. Blir som pasta. Så tar du f.eks ferdig tomatsaus og ternede skinkebiter. For eksempel. Eller grillet kylling, et par karbonader, burger uten brød (er lov å bestille)... Tja... generelt er det ikke så kjempevanskelig, bare vær kreativ og tenke at raske "jukseløsninger" er bedre enn at du går sulten. ;)
:confused:
Det finnes massevis av lavkarbomat som ikke krever tilberedning på butikken! Pålegg f.eks. Ost, kjøttpålegg.... Grillet kylling, koteletter, fisk o.l selges ofte i større matbutikker med varmdisk. Ferdigblandet gresk salat også.
Og som nevnt, er det kontakt der kan du plugge i en vannkoker. Da kan du koke egg.feks.
På gatekjøkken kjøper du burger uten brød, eller kebab og kaster pita'en.
Mange fine tips over her .. eg ville også laga meg masse knekkebrød og hatt på rommet og hatt f.eks tubeost , makrell i tomat o.l på rommet og ete til kvelds :)
Spørs jo hvilket hotell kjede det er?! Uansett så har de aller fleste hoteller ganske bra utvalg på frokosten:)
Her kan du jo spise:
kokte egg,stekte egg,omeletter,alt av salater og grønnt, makrell i tomat evt annen fisk, reker o.l
du kan jo også spise cottage cheese med syltetøy uten sukker ( de fleste hoteller har både cottage samt sukkerfri syltetøy)
Til lunsj og middag får du bare håpe det er buffet. Er det med skolen så er det i de alle fleste tilfeller vel det?! I og med at det er så mange som reiser sammen er dette i hvert fall den enkleste løsningen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.