I kveld er det idol, og da vil jeg kose meg med noe god mat. Jeg tenkte å lage kjøttdeig, med salat, agurk, sopp, løk, paprika og ost til. Og kanskje litt dressing oppå dette? Samboeren min skal også ha dette, men han skal få det oppå pitabrød.
Tja, kan ikke si noe annet enn at det var god knall? :p Hakke såå mye peiling jeg, men kjøttdeig&ost (0 karber) er jo bra..Og grønnsakene vertfall (bare spør Mofe :D ). Aner ikke med dressingen, men litt kan vel ikke skade?
Du får se hva folk svarer. Kose deg til Idol du da! (det skal jeg og :D )
Ja, sant det..På Ketolyserkuren kan du stort sett spise hva du vil (selfølgelig ikke "alt", men du skjønner kanskje?) så lenge du ikke spiser mer karber enn 15 gram om dagen. Utover det er det egentlig ikke så viktig hvor det kommer fra - men grønnsaker er viktig som Mofe sier.
Ja, godt tips Mofe kommer med, sjekk varedeklamasjonen. Og se om det er per 100 gram, eller per porsjon. Også huske at du må også se i forhold til vekta på f.eks. den posesuppa, eller sausen du bruker. Og les etter sukker. Sukker vil forbrennes før ditt eget kropsfett, og kan sinke hele prosessen.
da blir det uten dressing. Så at det var ikke så mye karbohydrater i den, men så ikke på sukkerinnholdet. Skal bli godt med noe mat. Begynne å bli sulten. Jeg har det så travelt om dagene, at jeg slite med å få spist nok.
:sikle: Å namme namme !! Sånnvil jeg og ha !!
Hvis dressingen har 5-6 gram karbo pr 100 gram kan du godt spise den syns jeg. 1 ss veier 14 gram sånn cirka.....:D
Guri!! :sikle: Nå vet jeg hva JEG skal ha til middag i morgen! Lager min "berømte" hvitløksdressing til.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.