< Tilbake til oversikten

Har blåbær, hva skal jeg lage av dem?

FrkMarge sa for siden:

forslag? En god dessert, kake noe?
kjedelig med bare varme bær og kjemfløte...

Kitt sa for siden:

Du kan jo bytte ut bringebærene i denne feks!:sikle:

langaard sa for siden:

Trollkrem med blåbær:sikle:

Imp sa for siden:

Du kan lage prinsesseyoghurten min :)

Eller du kan lage milkshake....eller smoothie...

Eller du kan fryse dem ned og nyte dem senere. :)

Og bær og fløte er IKKE kjedelig, det spiser jeg stadig vekk ;)

FrkMarge sa for siden:

Hadde bare ikke lyst på det i dag da...:p Ble en slags råkrem med varme bær isteden:rolleyes:

BenteR sa for siden:

En av de helt store favorittene her i huset er når jeg lager rullekake (Bruker PC-snuppas sukkerbrød som utgangspunkt, men har i ett egg ekstra), strør over et raust lag med blåbær, så et lag med piska fløte, så et lag med bringebær og resten av den piska fløten (jeg bruker 1 liten kartong fløte).
Ruller kaka sammen og rasper over litt mørk sjokolade.
En sikker måte å få smilet frem hos mine:D

LibraGirl sa for siden:

smoothie med blåbær er fantastisk :)

GrønnPepper sa for siden:

En slager her i huset er hytteost med blåbær og et dryss kanel.
Jeg spiser det gjerne til frokost eller kveldsmat m

Carisma sa for siden:

Blåbærsmoothie med ingefær er veldig godt, og forebygger f.eks forkjølelse :ja:

Imp sa for siden:

Hvorfor varme dem? Syns de er best kalde jeg. :)

dollie76 sa for siden:

smoothier, blåbæris - eller bruke blåbær i Nannahs eplekake blir sikkert kjempegodt! (har prøvd med bjørnebær, så hvorfor ikke blåbær..?!) :)

halkatlala sa for siden:

pai :) med masse vaniljekrem inni:) og si fra når den står i ovnen så jeg rekker fram til den er ferdig :D

annor sa for siden:

Mmmmm....Hvilken oppskrift vil du anbefale på pai og vaniljekrem? Har lett etter en bra oppskrift, men leter fortsatt...:o

FrkMarge sa for siden:

Hehe kan bli litt vanskelig... litt langt mellom Bergen og Hamar:p Men jatakk: ønsker også oppskrift :)

halkatlala sa for siden:

har ikke laget lavkarbo paibunn før men her er det en oppskrift som ser grei ut: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36943
jeg lagde faktisk pai med vaniljekrem og bær for ikke så lenge siden (juksa og kjøpte ferdig paibunn)
jeg brukte eldorado vaniljesaus og lage krem av. den er veldig søt så du trenger nok ikke å søte bærene noe særlig.

Ego sa for siden:

Slenger meg på med "Lifejack", den amerikanske blåbærostekaka er god, lagde den i går! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.