Bik sa for siden:
Jeg er glad i nøtter, men det kan bli litt mye av og til. Hvor bra er det med masse nøtter? Sunt fett er det jo, men tåler magen dette i lengden? Hvor mye spiser dere av det?
Føler meg litt som et ekorn innimellom :mus:
Bik sa for siden:
Jeg er glad i nøtter, men det kan bli litt mye av og til. Hvor bra er det med masse nøtter? Sunt fett er det jo, men tåler magen dette i lengden? Hvor mye spiser dere av det?
Føler meg litt som et ekorn innimellom :mus:
Kitt sa for siden:
Nøtter er sunt, ingen tvil om det, men dr. Hexeberg har funnet ut at nøtter desverre er en skikkelig parystopper pga alle kaloriene blant annet.:eek:
En neve nøtter om dagen er bra, men man bør passe på at den neven ikke blir for stor, var beskjeden jeg fikk!
At det skulle ha noe å si for magen, har jeg dog aldri hørt! Fiber og fett bør jo bare være flott, sånn sett!
Imp sa for siden:
Jeg spiser sikkert for mye nøtter...spiser nøttescones, ca to om dagen, høres ikke så mye ut men det er det sikkert...særlig når jeg bruker å ha litt hakkede nøtter i yoghurten også...
Skal nok ta et grep i det bare hverdagen blir litt mindre hektisk..
TrillTrall sa for siden:
Det sies jo at man ikke trenger å telle kalorier på lavkarbo, men siden valnøtter f.eks. inneholder 700 kcal/100 gram så sier det vel seg selv at man ikke bør kjøre innpå mengdevis hver eneste dag allikevel... :) Men godt er det!
Bik sa for siden:
Får vel begrense meg litt. Spiser jo lavkarbobrød 1-2 ganger om dagen, og da blir det jo litt nøtter, samt i yoghurt og noen ganger i salaten. Og så er de jo så lette å putte i munnen når man er skapsnoker
:p
Yrla sa for siden:
Jeg spiser max 30 gram pr dag i et måltid istedenfor kjøtt etc.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.