< Tilbake til oversikten

Lavt blodsukker ved virusinfeksjon?

vibsen sa for siden:

Jeg har for tiden en forkjølelse som holder på i kroppen min. Det rare er at det er akkurat som om den påvirker blodsukkeret mitt slik at det er lavere enn normalt. Jeg har ikke måler, så jeg får ikke målt det, men jeg er "sulten" hele tiden, og det gir seg bare moderat når jeg spiser. Jeg reagerer så dårlig på høykarboting, så jeg orker ikke prøve det for å se om det endrer seg da. Jeg tror ikke jeg har pleid å reagere sånn på infeksjoner før, men da har jeg jo spist hveteboller med begge hender, så jeg vet egentlig ikke heller :p. Er det noen andre som har erfaring med dette og evt. vet hva som foregår?

Kitt sa for siden:

Vet faktisk ikke hvordan "vanlige" folks blosdukker reagerer, men hos alle typer diabetikere er det vanlig at blodsukkeret øker mye under sykdom og man må bruke mye mer insulin.
Tror ikke det er blodsukkeret ditt som er lavt, men kroppen som sier i fra at den trenger mer tilgjengelig energi til å stagge infeksjonen!

vibsen sa for siden:

Takk for svar. Det høres vel egentlig sannsynlig ut, ja. Jeg pøste på med mange små måltider i går og droppet proteintellingen for en gangs skyld :D. Jeg får gi kroppen det den vil ha til jeg er frisk igjen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.