< Tilbake til oversikten

3 gode venner: kjøttdeig, bacon og ost

Dangerous Nan McGrew sa for siden:

Lagde kjøttdeigruller med ostebiter surret i bacon her om dagen, MÅ prøves!

400 g kjøttdeig - brukte kyllingkjøttdeig siden jeg hadde det i fryseren, men skal definitivt testes med karbonadedeig!
1 ts salt
0,5 ts pepper
1 egg
1-2 finhakket sjalottløk
50-100 g ost i små terninger
1 pakke bacon
1 ts basilikum
.. og eventuelt annet krydder du har lyst på

Bland kjøttdeigen med salt, pepper, egg, sjalottløk og basilikum. Tilsett osteterningene og vend det inn i deigen.

Del farsen i 4 biter, og rull hver bit til avlange boller. Pakk hver kjøttdeigrull inn i bacon. Brun rullene i stekepanna før du lar dem trekke ferdig i ovnen, ved 175 grader i cirka 30 minutter.

Holtappen sa for siden:

Kjempegode... så knallproffe ut, og var superlettvindt ! Laga disse i går.. fornøyd:p sammen med kål surra i panna, og tilslutt kokt inn med fløte... NAMMMM:D Takk for oppskrifter :o

Wonder woman sa for siden:

Wow dette så godt ut:) Nesten så jeg sikler...

Kål surret i fløte et jo en kjempeidè! :) Det skal jeg prøve! Jeg lagde forresten en fløtesaus til, som jeg kokte ut med fettet som lå igjen i panna.. mmmmm :p

Det ER veldig godt :) Lag en fløtesaus til med fettet som ligger igjen i stekepanna, så har du et stykk godt måltid :)

TrineG sa for siden:

Denne gleder jeg meg til å prøve !! Ser helt fantastisk ut :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.