< Tilbake til oversikten

Frossen ...

StegforSteg sa for siden:

Sukk og stønn og akk og ve. :D

Etter en laaang pause på lavkarbo er jeg nå tilbake. Dette er min 3 uke og det går egentlig veldig greit. Hadde litt trøbbel med "sukkeravrusningsfasen" men sto den av igrunnen.

Eneste problemet mitt er at jeg fryser, jeg fryser hele dagen igjennom og pakker på meg med klær osv. Om nettene derimot våkner jeg skumsvett. :eek:
Jeg har prøvd å søke i forumet, men finner ikke noen svar på hvorfor det er slik..... Er det flere som har det sånn? Er dette normalt?

Lullen sa for siden:

Hvis det er noe trøst har jeg det akkurat likedan...:o
Sitter å hutrer og fryser på jobb og svetter i hjel om natta.

Har hatt det sånn hver gang jeg har startet og kommet i ketose og kiloene har begynt å gå av... Tror det er veldig vanlig :) Og det har som oftes gått over etter to-tre uker, ihvertfall svettingen om natten.
Jeg er normal en varm person, så det er veldig uvant for meg å måtte ha på meg en cardigan ol innendørs.

Yrla sa for siden:

Jeg svarte deg i den andre tråden uten å være klar over at du er i begynnelsen av omleggingen (igjen). Da går det nok over av seg selv. Tror jeg frøys i starten selv. Om det er fordi forbrenningen er nedsatt eller hva årsaken ellers kan være vet jeg ikke. Tipper det er forbrenningen som ikke er helt på topp ennå.

TrillTrall sa for siden:

Termostaten kan rote litt i begynnelsen ja. :) Jeg har alltid vært en frossenpinn, men kjøpte for en mnds tid siden et magnetarmbåbnd som skal virke positivt bl.a. på blodomløpet. Ikke vet jeg om det har noen sammenheng, men jeg koker! Hele dagen, det er nesten litt i overkant! Om natten har jeg det ikke på og da er jeg som før, passelig varm og svettefri under ulldyna hos Lille Gubben, søkkvåt av svette under dundyna hjemme hos meg selv. Skal nok investere i en ulldyne der også etterhvert, men de koster jo skjorta!

StegforSteg sa for siden:

Takk for svar :)

Husker ikke at det var sånn sist, men det kan jo hende. Vi får bare vente til det går over tenker jeg. Det er så rart for søsteren min svetter ihjel hele tiden....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.