ninagronn sa for siden:
Jeg skulle bake muffins i kveld, men så oppdaget jeg at jeg har lånt bort boka. Er det noen som kan hjelpe meg med oppskriften på vaniljemuffins i boka Frisk med lavkarbo 100 oppskrifter ?
ninagronn sa for siden:
Jeg skulle bake muffins i kveld, men så oppdaget jeg at jeg har lånt bort boka. Er det noen som kan hjelpe meg med oppskriften på vaniljemuffins i boka Frisk med lavkarbo 100 oppskrifter ?
Bik sa for siden:
Har også lånt bort boka, men kanskje du kan bruke denne oppskrifta:
Blåbærmuffins
75 g smør
1 dl sukrin
3 egg
1/2 ts vaniljepulver
100 g philadelfiaost
1 1/2 ts bakepulver
1/4 dl fiberhusk
3/4 dl kokosmel
blåbær
Rør smør og sukrin luftig. Tilsett osten og vaniljepulveret og rør litt til.
Rør inn eggene. Bland det tørre og rør inn. Vend forsiktig inn blåbær. Fylles i muffinsformer (ble 14 stk).
Stekes på 200 grader i ca 15 min, eller til de er gyldne.
Serveres lunkne med en rømmeklatt eller litt krem til
ninagronn sa for siden:
denne ser også god ut, kan kanskje prøve den. Takk skal du ha :)
Bik sa for siden:
De er veldig gode :)
Glorfinia sa for siden:
Jeg har brukt denne oppskriften flere ganger, og synes muffinsa blir supernammis! Men, de er bittelitt svake i smaken. Første runde fulgte jeg oppskriften, og hadde i 50g blåbær. Neste gang økte jeg vaniljepulveret til det dobbelte, altså 1 ts, og hadde i 100g blåbær. Jeg synes ikke det ble noe mer smak i muffinsene, eneste forskjellen var at det var flere blåbær i dem. Har noen tips til meg hvordan jeg få frem smakene av vanilje og blåbær litt bedre?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.