bare for å se om jeg går ned igjen. Trivselsvekt på 63 kg, men nå er jeg jaggu oppi drøye 65 etter lavkarbostart for over en mnd siden. Trener ca 4 ganger i uken hvor jeg løper og trener styrke, men det har jeg alltid gjort. Demotiverende at vekta gå opp!
Startet lavkarbo for å se om hodepinen psoriasisen ble bedre, noe den desidert ikke har. Verken bedre eller værre. Lurer på om det er finito for meg :cool:
Sorry, er hjemme alene og måtte bare lire det av meg (barna sover ;)).
Nei nei nei.... ikke gi opp. Gi det mer tid. Kanskje du bare må justere bitte litt på noe for å få det til å gå ned. Er det mye du skal ned? Men gi det først litt tid. Kroppen må omstille seg. Og det er ikke fort gjort.
Se heller på Fedon, han passer meg mye bedre i alle fall. :) Ikke at jeg følger ham veldig slavisk, men jeg holder på å lese meg opp på prinsippene hans og han tillater / anbefaler 1-2 frukt om dagen. :)
Takker for svar!. Og ja, det er kanskje ingen vits når det ikke "virker" som jeg hadde håpet. Må si jeg synes det er en jungel av informasjon der ute, og vanskelig å finne "Min" hylle. Har ikke spist LCHF da jeg ikke er glad i fettete mat. Har vel heller dreid i retningen av South Beach.
Veien videre blir at jeg holder meg unna sukker og det meste av stivelsesrik mat da magen min har fungert ypperlig på lavkarbo! Nesten ikke gasset og maten passerer i tarmen som den skal ;).
Fortsetter nok å henge her da jeg synes dere er en fin gjeng med mye kunnskap. I tillegg er det mange fine oppskrifter. I dag spiste jeg en hel blomkål kokt i fløte, most med hvitløk, vårløk, ost og spekeskinke. Nam nam!!!
Gikk ikke inn i dette for å gå ned i vekt ;). Ønsket ikke å gå opp heller akkurat, men ville kvitte meg mef kronisk hodepine og kløende psoriasis i hodebunnen.
Takk for det og helt enig! Har ikke gått på LCHF, men mer south beach. Nå tenker jeg sunn fornuft og moderat lavkarbo er greit å fortsette på iom at helsegevinsten ikke har vist seg gjeldende :)
Man får nok ikke noe resultat når man "blander" filosofier slik du har gjort. Du sier jo selv at du ikke har klart og spise LCHF, men helt mer mot South Beach. Ender du da opp med veldig lite karber OG lite fett - er det ikke rart du ikke får ønsket resultat, verken helsemessig eller vektmessig - selv om du sier du ikke trenger og gå ned.
Finn deg en retning du er mer bekvem med - som feks Fedon - men vær forsiktig med å si at "lavkarbo ikke virker" på deg - ikke før du har faktisk spist etter lavkarbo-prinsippene over flere mnd :)
Siden du også er normalvektig - bruk målebånd istedet for vekt - det kan fint hende du blir mer definert av å spise lavkarbo (dvs EN retning innen lavkarbo ;) ) - uten at det vil vises på vekta :)
Hodepinen vil ikke bli bedre heller av at du struper kroppen for energi ved og spise lite kh OG lite fett... jeg spår at hvis du nå går over til Fedon, og følger reglene ganske strikt en mnds tid - vil du føle deg bedre i kroppen din på mange måter :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.