Hei Mofsen - jeg får prøve å forklare litt da..... og så får vi se hvordan det går lissom... :rodme:
De aller fleste som legger om kostholdet sitt til lavkarbo-kosthold (og gjør det riktig ;) ) vil automatisk få et høyere inntak av proteiner enn tidligere. Dette kan være nok til at musklene plutselig får den næring de trenger - og øker i masse. I tillegg vil det bli lavere inntak av karbohydrater - og kroppen begynner å tære på fettmassen.
[color=navy][/color]
Når det gjelder det at man blir mindre i omfang - eller krymper som du sier, så kan det forklares med at muskler veier mer enn fett - men tar mindre plass. I tillegg så er jo muskler mye mer fast i konsistensen, så mange opplever at man blir mer "fast i fisken" også uten at det nødvendigvis vises på tradisjonelle badevekter.
[color=navy][/color]
Det hender seg at det blir "uforklarlige" resultater på vår kjære Tanita-vekt også :confused: , som f.eks. at det ikke skjer noenting med kroppssammensetningen eller totalvekta, men at folk minker i størrelse allikevel...... Mysterium det der - men jeg tror kroppen må ha en evne til å "strammes opp" når det blir riktigere næring som tilføres kroppen, selv om det kanskje kan ta litt tid før det kan måles i tall og kilo.
[color=navy][/color]
Hmmmmmmmmmmm...... dette er nok ikke den beste forklaringa du kan få - men den er veldig veldig godt ment da lissom...fniiiiiiiiiiiiiiiiiiiis Har akkurat våknet jeg gitt - men du har vel akkurat lagt deg syns jeg at jeg kan se.....
[color=navy][/color]
God morgen - og god natt får jeg vel si da!
[color=navy][/color]
:klem: fra Fedonisten
Bare helt på sidelinja... Jeg målte meg rundt midja i morges og så for moro skyld tok jeg målebåndet på det antall cm jeg var da jeg begynte med lavkarbo igjen. Det så helt makabert ut, har jeg virkelig vært så stor? Uansett, det er så gøy å gå inn cm etter cm selv om det ikke akkurat er storforandringer på vekta!
Jeg fortsetter ikke å gå ned i cm når vekta står stille. Det gjør jeg bare en liten stund. Feks hvis jeg har gått ned en halvkilo tre uker på rad, så virker det som cm fortsetter å gå ned et par uker til, men så stopper det opp til jeg går ned en kilo eller så igjen....
Nå har jeg ikke vært på Tanita på lenge, så det er litt vanskelig å vite hva jeg har gått ned...
Innbiller meg at huden kryper etter vektnedgangen noen uker ...og at det er grunnen til at cm fortsetter å krympe en stund....for så å ta en pause til neste runde...
Mye rart en kan innbille seg...:p
...og er det ikke det, så må det være at jeg strammer målbåndet ubevisst litt mer for hver gang....:_plystre:for å holde motivasjonen igang til jeg venter på å miste neste kilo. Tror ikke jeg gjør det men...hvem vet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.