< Tilbake til oversikten

Vekten stagnerer

Ruth-Elin sa for siden:

Hei

Er ny her:)
lurer på hvorfor min vekt ,stanser opp ,går opp og ned med noen 100 gram.
har holdt på i ca 2 uker. gått ned til sammen 4 kilo.
Drikker måltidserstatter hele dagen og til kvelds spiser jeg lavkarboknekkbrød:gator:

ruslepølsa sa for siden:

4Kg på 2 uker er ikke ille.
Kroppen trenger ofte tid til å tilpasse seg den nye matrutinen din.
Der er mange som har en stagnasjon etter 2-3 uke som ofte var 1-2 uker.. bare stå på så løsner det nok igjen snart.

mvh
RP.

Ruth-Elin sa for siden:

Ok:)
Det er vanskelig og motivere seg når vekta går opp egentlig ,selv om det ikke er så mye....men om det er vanlig ,så for jeg bare smøre meg med tolmodighet:rolleyes:

Nerthus sa for siden:

Du har allerede fått et godt svar, men jeg er jo så pratesjuk at jeg føler jeg bør legge til litt mer ;)

Hva slags måltidserstatter spiser du? Og hva har du på knekkebrødet til kvelds? Spiser du feks very low calori måltidserstatter vil du være i ketose pga at du spiser så lite, ikke pga lite kh. Måltidserstattere er ofte fulle av karbo - slik at du bør være forsiktig med og spise lavkarbomat (som er full av fett) sammen med høykarboerstattere...

I noen tilfeller vil så lavt inntak av næring gjøre at kroppen din nekter og slippe taket i noe som helst - SELV om du er reelt overvektig (ihvertfall min erfaring), og dermed vil selv et lite måltid med lavkarboknekkis og pålegg kunne legge seg på sidebeina... Merk at jeg sier i NOEN tilfeller, dette trenger ikke gjelde deg :)

Hvor mye skal du ned i vekt/er du reelt overvektig? Drikker du nok vann?

Kostholdsfilosofien din sier lavkarbo, men måltidserstattere med mye kh (som de fleste har) er ikke lavkarbo :)

Dette er ingen fordømmelse av et valg om å bruke måltidserstattere, men det er viktig at du forstår hva du evt kan spise sammen med de for å lettere nå målet ditt :)

Du har sikkert lest den allerede, men jeg anbefaler arnakristins nybegynnertråd som du finner link til under signaturen min :)

Ruth-Elin sa for siden:

Jeg spiser noe som heter "Kilo vekk" og på knekkebrødene har jeg skinke,ost .har også brukt majones,og italienska salat.drikker mye vann ,er reel overvektig ;-)163 cm og 84 kg har eit mål om 65 kg.

Kostholdserstatteren bruker jeg bare for å få en kickstart.....skal gå over på lavkarbo ettervert ;-)

Ruth-Elin sa for siden:

får ikke til bmi en min på tickeren ,

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.