< Tilbake til oversikten

Når man skal ned maks 10 kg ... Kalorier..?

oppavsofaen sa for siden:

Bør man unngå FOR mye fett når man skal ned maks 10 kg? Droppe rømme til salaten f.eks..?

Bulldog sa for siden:

Hvorfor det?

Nerthus sa for siden:

Dropper du fettet OG karbohydratene er du ute og kjøre ernæringsmessig... da kan du like gjerne kjøre en lavkalorikur...

Fett er alfa og omega på en lavkarbodiett, det er jo det som gir energien kroppen skal fungere på...

marjusen sa for siden:

Det er noe grunnleggende du har missforstått om du kutter ut fettet når du følger ketolyse kuren. Anbefaler deg STERKT å lese deg opp mer hvorfor du skal spise MYE fett og LITE karbohydrater! Flere gode tråder om emne i forumet her.

nellie sa for siden:

Det kan hende at du må se på kaloriene etterhvert. Men det er langt i fra stedet å besøke før man har holdt på en stund og evt står rolig en stund. Droppe rømme på salaten f.eks er det siste jeg ville gjort. Hvis den tiden en gang kommer så er det ikke ekstrafettet som bør vurderes, men fettet som kommer i tillegg til ekstrafettet.:) Fett skal du ha.

Spis og kos deg, spis når du er sulten og slutt når du er passe mett, så er du på god vei:)

Skal ikke på ketolyse (er visst ikke anbefalt når man skal ned under 10 kg), vet at man må ha mye fett for å holde fettforbrenningen i gang, og vet at fett er hovedpoenget med lavkarbo. ;)

Mente overhode ikke å kutte ut fettet, bare lurte på om man måtte begrense seg LITT. Syntes bare jeg hadde lest noe om det ett sted, men fant ikke ut hvor.

nellie sa for siden:

Så lenge du ikke spiser bare for å spise eller fortsetter når du er mett, så er det ikke så mye å tenke på, sånn i første omgang:)

Du kan spise ganske greit med karbohydrater før du trenger å kutte ned på fettet. Har du noen spesielle grenser for mye karbohydrat du skal spise?

koko75 sa for siden:

Slik jeg har forstått det skal du ikke tenke på fettet før du er over 72kh pr dag.

Har igrunn ikke satt meg noen grense, men vil holde meg over 20-30. Havnet i ketose sist jeg prøvde meg på lavkarbo, og siden jeg ikke har alt "tilleggsutstyret" og jeg begynte å merke tegn til kalsiummangel, så vil jeg ikke ned dit igjen. Men håper å kunne holde meg mellom 30 og 60 et sted.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.