< Tilbake til oversikten

Kink i ryggen

Bønna200 sa for siden:

Skulle hjem fra Bulgaria i går, bøyde meg for å legge noe i kofferten og knekk sa det. Skikkelig kink i ryggen:( Endte med rullestol på flyplassen og heis opp til flyet. Og nå ligger jeg her:hjelp:
Noen som har erfaring med dette og vet hvor lenge det pleier å vare osv?

Nerthus sa for siden:

Lang erfaring har lært meg noen triks:

Kink er ikke farlig - men ekstremt smertefullt. Jo raskere du kommer deg OPP og i bevegelse - gange til du blir varm helst, flere ganger om dagen, kanskje du trenger betennelsesdempende fra legen - jo raskere vil du bli frisk. Evt kan du spise maksdosen med ibux (står på pakken), siden ibux også er betennelsesdempende.

Faktisk bør man i slike situasjoner (som er ekstremt smertefulle - I know...) prøve og strekke ut kinken med en gang... men oftest holder man seg i ro fordi det gjør så vondt og røre på seg...

Så bit tenna sammen, og opp og gå! Vekselvis enten varmeomslag eller faktisk kjølende omslag kan også gi effekt.

Jeg antar at du vet at dette "bare" er en kink og ingenting annet ;)

Føler veldig med deg - HOLD UT!

langaard sa for siden:

Uffda! det er skikkelig vondt, men det er over på en liten uke. Prøv og begynne å gå litt så snart du klarer, da blir ryggen bedre på kortere tid.
Masse god bedring:klem:

Bønna200 sa for siden:

Takk for svar:) Opp å gå i morgen da! Iser ned området annenhver time, for det skal visst nok hjelpe på hevelsen inni der.
Litt problem at jeg egentlig skal til Mallorca med min mor på lørdag, som grunnet nettopp ryggproblemer ikke kan bære noe som veier mer enn en kilo... Så spørs vel om det går, med kofferter og hele pakka:kadetgaar

langaard sa for siden:

Det er assistanse og få på flyplassen, det er bare og gi beskjed:)

Bønna200 sa for siden:

Ja, det vet jeg, da jeg har reist en del med en veldig ødelagt ankel. De er superflinke og koselige:)
Men ikke så lett når man først kommer ut fra flyplassen. Det har jeg også fått erfare:(
Men jeg satser på å bli bra nok til dette:)

langaard sa for siden:

Krysser fingra for deg:)

Bønna200 sa for siden:

Takk:)

GrønnPepper sa for siden:

Da har jeg bare ett råd; kom deg til kiropraktor så fort som mulig. Da får du rettet det som har forskjøvet seg, og slipper å gå med skjev belastning på musklene som igjen kan føre til videre ryggproblemer senere.

Bæret sa for siden:

Kiropraktor, eller så tar det en ukes tid. God bedring!

Bønna200 sa for siden:

Takk for støtte:klem:
Er fryktelig skeptisk til kiropraktorer, da noen jeg kjenner ble helt ødelagt etter et besøk...
Men gir det seg ikke, må jeg vel bare bite i det sure eple.
Men det tar nok en ukes tid, som dere fleste sier:o

GrønnPepper sa for siden:

Jeg er faktisk mer skeptisk til leger som tror de kan alt enn til kiropraktorer.
Leger har 5 års utdannelse på hele kroppen, mens kiropraktorer har 5 års utdannelse på ledd og muskler.

Bønna200 sa for siden:

Akkurat det der er jeg helt enig i:)

rava sa for siden:

Ta 1 gram paracet og 400 mg ibux samtidig. Det er den beste smertelindring for rygg. Ta turen til en kiropraktor det er ingenting å være redd for. Er du uheldig har du fått deg et prolaps det tar litt tid før det går over... Kiropraktor er eksperter på rygg.

Bønna200 sa for siden:

Takk for tips:) Har heldigvis blitt en god del bedre allerede. Men så har jeg tatt en fin coctail med "dop" også:p
Jeg veit at de er eksperter på rygg. Moren min må gå til en annenhver uke. Uten ham hadde hun vært helt vrak... Men kjenner også de som har hatt dårligere erfaring.
Men som jeg har sagt, må jeg så må jeg:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.