Enkelte ganger får jeg "stikk" nederst i magen på venstre side.
Har fått bevisst at jeg ikke har chrons eller cølaki, hva ellers kan det være?
Har også en hemroide i tarmen.
Har hatt tarmbetennelse flere ganger før i år.
Kan være irritabel tarm som gir slike smerter, var en del av min chrons-hverdag pre-lavkarbo :) Antar du har gjennomført kolonskopi for å avkrefte chrons?
Kan være blindtarm, følg med om det forverrer seg eller ikke går over... da må du ringe Doktorn! :)
Blindtarmen ligger på høyre side hos de aller, aller fleste.;)
Smerter på venstre side av magen pleier å være eggstokker eller endetarm.
Min kvalifiserte gjetning ut i fra beskrivelsen "stikninger" vil være eggløsning eller lett forstoppelse! Gjerne om begge opptrer samtidig.
Smertene jeg har gått med nederst i magen viste seg å være betent livmor. :p Men de var på midten!:)
Har en venninne som fikk blindtarmbetennelse da hun var gravid i 8. uke. Det tok tid før de skjønte hva som feilte henne. Vanlig trykk- slipp- test ga ikke utslag, så legen mente det ikke kunne være blindtarmen, men det viste seg at blindtarmen hennes ikke lå "oppå" tarmen, men under!:p
Gubben fjernet for 9 år siden blindtarmen etter en uke med klassiske smerter, lett feber og forhøyet senkning. Blindtarmen hans var 100% frisk, smertene kunne ikke forklares av noe annet kirurgen kunne finne inni der og de kommer enda med jevne mellomrom! Nå vet han i hvert fall at det ikke kan være blindtarmen!;)
Dog, stikkende smerter enkelte ganger på venstre side tilsier slett ikke blindtarm. De aller fleste blindtarmbetennelse arter seg ganske så likt. For hver skrekkhistorie man hører, fjernes det flere hundre blindtarmer uten det minste dramatikk nettopp fordi symptomene og sykdomshistorien er så lett gjenkjennelig!
Man bør oppsøke lege ved nyoppståtte, kraftige magesmerter og ALDRI ta smertestillende før man vet hvorfor man har vondt i magen!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.