lårannediskon sa for siden:
Har det noen påvirkning på en eventuell stagnering/vektøkning? Koffein altså..
Har det noen påvirkning på en eventuell stagnering/vektøkning? Koffein altså..
Kitt sa for siden:
De lærde strides, men folket her er nok skjønt enige om at det ikke spiller noen som helst rolle hvor mye kaffe/te du drikker!:D
Mulig væskeinntaket gjør opp for evnt bivirkninger av koffeinen?;)
Så bra! Da kan jeg drikke mine 2-4 kopper om dag med èn natreen sukett i hver med god samvittighet? :)
Kitt sa for siden:
Dersom du tåler kunstig søtning bør det ikke være noe problem, nei!:D
Det vet jeg ikke siden jeg begynte forrige mandag... :p
Gikk ned 1.4 kg første uka og opp 500 gram nå, så jeg aner ikke. Må vel bare vente å se
marjusen sa for siden:
Jeg drikker 1-2 kopper kaffe med en tupp fløte hver dag. Nam nam
ftdmia sa for siden:
Jeg drikker en del kaffe! Ikke MASSE, men gjerne en kopp eller to om dagen. I mine øyne er det bare sunt. Koffein i normale mengder tror jeg kan ha positive effekter på helsen - men det er bare synsing fra min side. Hehe. Jeg drikker kaffen som regel uten noe oppi :)
bente1 sa for siden:
Jeg drikke mye kaffe, så mye at jeg nekter å sette det på trykk;) (men uten noe søtning i da....) For meg påvirker det ikke vektnedgangen. Men det er vel med koffein som mange andre ting - vi er individer med forskjellige kropper som reagerer forskjellig. Det beste med slikt er å prøve seg fram selv for å se hva som passer for deg:)
Jabba sa for siden:
Jeg drikker 4-5 kopper te og 4-5 kopper kaffe til dagen. Teen drikker jeg uten søtning, i kaffen har jeg gjerne fløte og Cocosa....
Nam, nam...
Rin sa for siden:
Jeg drikker som regel 2-3 kopper kaffe om dagen, og evt like mange kopper te når jeg er i te-modus. Vekta forholder seg likegyldig til det. :cool:
Charlott sa for siden:
Jeg drikker ikke kaffe, mer type bøtte innpå :D
Blir fort 5-6 store krus i løpet av dagen. Eneste jeg merker er at jeg ikke kan drikke særlig kaffe om kvelden, få`kke sove gitt. .
Hamster59 sa for siden:
De dagene jeg er heime drikker jeg vanligvis 2 små presskanner med kaffe, toalt litt over 6 dl (tror jeg). Når jeg er på jobb, blir det litt mer, men max ca 8 dl. Lager ganske sterk kaffe. Får jeg tynn kaffe, drikker jeg mye mer.
5fine sa for siden:
Jeg drikker minst 4 kopper daglig med cocosa og fløte:) mmmm...
Bjella sa for siden:
Jeg drikker 2 kopper te med cocosa hver dag. Ikke noe kaffekjerring, men det hender jeg tar en kopp med søtning og fløte.
Netteliten sa for siden:
Jeg også bøtter nedpå!
Om morgenen blir det med fløte i,
senere på dagen blir det uten noe i.
Har ingen dårlig påvirkning på min vektnedgang,
heller tvert imot! Jeg får i meg fløte til frokost på en fin måte
og føler meg mett LENGE.
Jeg elsker kaffe og setter stor pris på den, men verdien av den for deg
må bare du selv kjenne på.
Ha en fin dag!
Photobscura sa for siden:
Jeg drikker trekvart kanne hjemme hver morgen. Svart. I tillegg en kopp eller to ute på kafé flere ganger i uka. Har prøvd å være uten i noen uker, ingen påvirkning på vekta mi i hvert fall. (Men på humøret, jo takk! :p)
halkatlala sa for siden:
1 krus kaffe med cocosa før jeg lufter hunden på morningen og 3-4 krus med eller uten fløte utover formiddagen :) jeg får heller ikke sove hvis jeg drikker kaffe på kvelden eller sent på dagen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.