< Tilbake til oversikten

Opp i vekt

ketoseprinsen sa for siden:

Siste dagene har jeg økt med noen hundre gram i vekt om dagen faktisk. Blir litt sur. Er i ketose, spiser ikke for mye karbo.
Kan jeg virkelig gå opp så mye pga mer intensiv trening i løpet av ett døgn?
Fra søndag til mandag 800gram! Fra i går til i dag 200gram.
Jeg vet man går opp av trening, men så mye så fort var rart.
Tror jeg kanskje spiser for sjeldent også.
Har dere grønnsaker til alle måltider?

IKJ sa for siden:

Musklene kommer raskt på dette kostholdet, selv uten trening, så du trenger ikke å bekymre deg for vekta;)
Vekta er bare et tall som vil variere mye, så målebåndet er egentlig det som er best å bruke;)

En ting til er at musklene dine trenger vann, så det er ikke fett som viser seg på vekta!

ketoseprinsen sa for siden:

Hm. Høres logisk ut det du sier ;)

Ærlig talt er jeg hekta på styrketrening. Har du noen erfaring med å kombinere det og ketolyse?

IKJ sa for siden:

Nja, kan ikke skryte på meg for mye, men de gangene jeg har trent kommer resultatene temmelig raskt. Du kan få en overaskende utholdenhet etter kort tid! Da jeg startet forige gang investerte jeg i en trimsykkel. Første prøvetur var jeg helt gåen etter 20 minutter. Skalv og hev etter pusten... Tredje gang syklet jeg i en time, og var i fin form etterpå;)
Har trent en del mage/rygg også med veldig gode resultater;)
Hm... Kansje jeg skal grave fram sykkelen igjen imorgen! ;)

beate sa for siden:

Vet du, sånn har jeg det også! Har nettopp startet opp igjen, men veier for og imot trening. Altså, jeg trenger å komme igang med treningen igjen etter stillstans i sommer da smertene i kroppen min blir enda værre når jeg ikke trener. MEN så vet jeg også at da stopper vektnedgangen, og jeg vil og trenger å se resultater på vekta for å føle at jeg lykkes med dette. Så, jeg vet nesten ikke hva som er verst eller best :eek:

lizzie sa for siden:

Stopper virkelig vektnedgangen av trening?,. Jeg har trent relativt hardt med 6 økter i uka et par uker nå, trente ikke første uka, men så klarte jeg ikke og la være mer :-) Må tilegge at jeg trente like hardt før jeg la om kostholdet også. Jeg er i knallform og har en enorm treningsglede og lyst etter jeg droppet karbohydratene i kosten, nesten værre og droppe trening en karbohydrater for og si det sånn :-(

Har ikke gått ned mer en ca 2 kilo men tenkte at dette bare var litt startvansker, men om det er sånn at treningen hemmer, så får jeg vel prøve og kutte litt på treninga kanskje?

StegforSteg sa for siden:

Absolutt ikke, bruk målebånd ikke vekt! Muskler er tyngre enn fett.

lizzie sa for siden:

tror ikke det er mulig og øke så mye i muskelvekt på så kort tid :-) iallefall ikke så lenge jeg har trent regelmessig før kuren også.
Det har desverre ikke minket noe i cm heller., men jeg gir det tid.

Er liksom ikke noe alternativ og droppe treningen når det er så lett og godt og trene heller :-)

Modezty sa for siden:

Ikke dropp treningen! Vekt er bare et tall, det viktigste er god helse - så kommer eventuell vektnedgang etterhvert :)

lizzie sa for siden:

Nei jeg kommer ikke til og droppe treningen, selv om det evt gjør at vektnedgangen går litt saktere :-) trening er livskvalitet for meg, og vi er jo lagd for og brukes...

Alynna sa for siden:

Det kommer til å gå opp og ned, pga mageinnhold og vann i kroppen - fremgang er best å måle fra måned til måned. Også der har det gått i rykk og napp uten at man kan konkludere med kosthold - alt fra å gå opp et kilo til å gå ned seks..... Og jeg er jente, og har aldri veid mer en maks 85 kilo.

I dag, et år etter, veier jeg 62 kg (1.73 høy) og føler meg energisk og bra på alle måter.

Mange overvektige tror at lavkarbo er så fantastisk, fordi kroppen deres slipper masse vann, og de detter veldig fort ned i vekt, for så å stagnere.

Man mister ikke mer vekt enn man klarer å forbrenne. Det er temmelig håpløst å tro at man kan miste mye mer enn 1 kg kroppsfett i uken uansett. Dette er ca 7000 kcal, om man bruker 1000 kcal mer enn man spiser, hver dag. De virkelig tunge kan nok ha en større differanse.

Det gode med lavkarbo er at man ikke er sulten (i alle fall på ketolyse) og at kroppen ikke går på sparebluss, så det er lettere å oppnå disse -1000 kcal hver dag :).

Alynna sa for siden:

Nb: Gikk opp 1,9 kg på to dager en gang, uten å ha gjort annet enn å bruke mange timer på stranden, og var rød og solbrent etterpå. Jeg drakk nok vann og følte ikke noe større ubehag, men det er rart hvordan man kan bli påvirket av vær. Varme/luftfuktighet får meg ofte til å gå opp i vekt pga vannansamlinger, ellers også....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.