Har samme erfaring, og mener den ble litt stivere i starten før det løsnet. Enig med Nellie i at forsiktig tøying før/etter trening kan avhjelpe!
Trener du ryggøvelser eller blir den stiv av generell trening selv om det ikke er rygg du trener? Jeg kunne ikke trene rygg på leeeenge i starten, jeg trente mye frivekter for å få med støttemuskulatur samtidig uten at det spesifikt var ryggøvelser. Ryggøvelser og mageøvelser ga meg låsninger i ryggen...
Rask gange hvor du bruker armene - tenk kappgang - gjør underverker for min rygg! Brukes feks under oppvarming, og jeg går også raskt på tredemølle med aktive armer ETTERPÅ. Ser teit ut - er utrolig godt da armbevegelsene strekker godt bak øverst i ryggen mellom skulderbladene :)
Jeg har ganske heavy ryggproblemer. Eller. Har ikke noe særlig vondt, men har en ganske herlig skoliose og ryggen min er stiv som.. Ja. Vet ikke jeg. Jeg trener styrke tre ganger i uka og da fullkropp, så ryggen trenes tre dager i uka. Nå de siste ukene har jeg trena Bodybalance (yoga, tai chi og pilates i skjønn forening) Og ryggen min er blitt såååå mye bedre. Anbefaler virkelig yoga for stive rygger.
Hadde kjempevondt etter ryggtrening før, og det hjelper ikke om det går tid heller. Men nå har jeg i tillegg til denna ene økta med Bodybalance i uka begynt å bruke 5-10 minutter på å strekke ut ryggen etter styrketreninga og jaggu føles det hundre ganger bedre.
Synes det er drittkjedelig, men ryggen skal jeg liksom helst ha i en 80 år til, så er vel verdt det:p
Er du sikker på at du trener øvelsene riktig?
Jeg kjenner det godt i ryggen om jeg har trent noe feil.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.