Hei var innom en helsekost hær om degen og lurte på om eg måtte ta noen tilskudd når eg gikk på lav karbo.
Å JAAAA da, ho ramsa opp en 4-5 sorter som eg ihverfall måtte ha der det hele kom seg på ove 1000 lappen. Eg følte at her blir eg lurt trill rundt og gikk ut uten noen ting.
du har egenkomponert som kostholdsfilosofi, så jeg vet ikk ehvor langt ned på karbene du har tenkt til å ligge.
Om du skal være i ketose bør du tenke på noe sånt som dette:
Ketolysetabletter : Krom+kalium+Kalsium mm.100 stk Krom+Kalium+kalsium mm - 100 stk, (7 ukers forbruk) 100 stk, svarende til 7 ukers forbruk, inneholder pr dagsdosis (to tabletter)
Gjærbundet Krom 120 mikrogram
Mangan 2 mg
Kobber 2 mg
kalsium 200 mg
kalium 200 mg
folinsyre 100 mikrogram
Vit B1 0,6 mg
Vit B2 1 mg
Biotin 50 mikrogram
Krom er viktig for insulinets virkning, det motvirker insulinresistens og dermed forbedres sukkerforbrenningen og fettforbrenningen blir bedre. Kalsium utskilles i urinen i forbindelse med ketolysekuren og er derfor tilsatt kromtabletten for å opprettholde kroppens kalsiumbalanse. Krom+kalium+Kalsiumtablettene tas morgen og middag. Det er viktig at de ikke tas samtidig med selentabletten som skal tas til lunsj, da opptaket hemmes hvis begge tablettyper tas samtidig.
Dersom du "bare" skal ligge over 50karber er vel magnsium det anbefalte "må ha" for å unngå leggkramper og hjertebank som noen opplever svært plagsomt på lavkarbo.
Ligger nåkk under 20 stort sett, så da går vi for de som du beskrev øverst
Tusen takk for hjelpen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.