Ser flere skriver her at de har med seg fløteskvett til kaffeen i vesken... Hvordan får dere til det i praksis?
jege har ikke funnet porsjonspaktninger med fløte i salg noe sted, og dette coffemate-pulveret som selges er det jo bare kabohydrater i:(
På kafeer og kantiner har de i bestefall en putt lettmelk stående ved kaffeautomaten og det hjelper jo ikke akkuratt.
Jeg bruker faktisk urinprøveglass :lol: Ubrukte da, selvsagt ;)
Fløten blir vel sur om man har den lenge i veska, så det er ikke noe jeg ville hatt liggende der.
Trodde dere fikk tak i sånne småputter med kremfløte et eller annet sted jeg, sånn samme som dem med "kaffemelk" som enkelte kaffeer fortsatt har. For de trenger vel ikke like mye kjøling av en eller annen grunn?
Nei altså, en liten 4kantet bag som holder maten kjølig, på samme størrelse som en matboks sånn ca. Er sikker på at jeg har sett det en eller annen gang :o Om det er kjøleelemente i den eller noe annet det vet jeg ikke, men du kan jo holde utkikk på butikken som Clas Ohlson o.l.
Den med dinosaurer på hadde vært perfekt for gutten til skolematen :p
Hvor har de sånne småbagger da? Clas Olson, obs, biltema osv?
Finner sikkert ut av det, men det var en smart ide :D
Om ikke lenge er det kaldt nok til å ha den i veska ute:)
Urinrørglass var en god ide. Det er ikke alt som er tett nok. Jeg har brukt brusflasker jeg. De er jo tette også. Det er jo ofte kjøleskap dit man skal som man kan ha det i når man kommer frem. En annen mulighet er å ta med seg kaffen ferdig i en termokopp. Om vinteren når det er på det kaldeste blir den fort kald, men ikke ellers.Cocosa i kaffen? Det kan du ta med ihvertfall.
Hittil har jeg vekslet på å ha med ferdig kaffe å termos ferdig iblandet både fløte og cocosa og å ha med meg fløte og cocosa i hver sin boks/lite syltetøyglass ved siden av og kjøpe kaffe. Jeg er student og har ikke tilgang på faciliteter som kjøleskap desverre. Fløten har en tendens til å ikke smake like godt på slutten av dagen.
Googler du som jeg gjorde "matpakke kjølebag", finner du nettstedene som selger mange slike i hvert fall!:)
Vi var med i en juice- smakstest en gang og da kom juicen i en liten kjølebag med et veldig smalt lite kjøleelement. Supert når snuppa skal ha lange uteskoledager om sommeren!:D
Jeg kjøpte i sommer en matboks på Rema, sånne som har sånn dilldall, der det var et fryseelement inni boksen. (Så kommer jeg et sted jeg ikke har fryser, så da var man jo like langt..)
Jeg har Frozzypack som har fryseelement i lokket; se mer på denne linken frozzypack.se/ Den selges også flere steder i Norge, se mer info på hjemmesidene til Frozzypack
Det går an å kjøpe tipakninger med små begre "kaffefløte" (slike som de har i kafeer), trolig på Ultra, kanskje også Meny? Jeg har kjøpt det iallfall. Holder lenge, også på telttur opptil fem dager, sikkert enda lengre. Trengte ingen kjøling på turen, men jeg oppbevarer resten i kjøleskapet hjemme. Jeg har sett slike med kremfløte også, men ikke til salgs i butikk.
Matbokser med kjøleelement finnes det flere varianter av, jeg har en med tre rom der elementet sitter i midten. Genialt til å ta med lavkarbolunsj i.
Enkelte sportsbutikker har pakker med forskjellige plastbokser og -flasker i ulike størrelser inni, som kan brukes om igjen og om igjen. De holder tett, iallfall de vi har, og kan sikkert brukes til fløte også. Oslo Sportslager har iallfall, sikkert mange andre også.
For litt siden delte Ica ut matbokser med kjøleelement i lokket. Veldig smarte. Var Pågen reklame på de, så kanskje man kan hnvende seg dit å få tak i :)
Hm, fikk meg en "gilde/prior" boks uten fryseelement med med i allefall en skillevegg på obs for noen uker siden når jeg kjøpte 3 pakker pålegg.
Men boks med fryseelement på rema har jeg ikke sett. Har de det enda tro?
(Også vi som ikke kjøper brød mer da...:rolleyes:)
Da var jo jeg heldig. Kjøpte ikke noe fra Pågen :D:p:rulleøyne
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.