Snuppa har døpt denne prinsesseyoghurt, så da ble det slik :)
1/2 liter gresk yoghurt (all annen naturell yoghurt kan selvfølgelig også brukes. Men den greske er nammm..)
3 dl kremfløte, vispes til krem
ca 2-3 dl bær (feks blåbær, bringebær, jordbær eller rips)
3-4 ss malte nøtter (mandler og valnøtter)
Bittelitt stevia (eller det søtstoffet du bruker)
Visp kremen først, og bland så alt oppi der. Ha i bokser. Det er nok til meg og ungene i tre dager. Veldig god, blir veldig luftig og lett av kremen.
Å blande tyrkisk yoghurt med krem var ikke dumt. Kankskje vi skal prøve det, jeg har noen unger her som elsker tyrkisk yoghurt. Og vi kjøper ofte 2 liter i slengen nede på butikken i Sverige( ikke så langt unna). Kutter jeg ut nøttene, så spiser de det garantert!
Tyrkisk duger fint, vi syns den greske er enda bedre. Den er liksom mer kremete på smaken. Og tror du de bryr seg om nøttene? Maler du de så merkes de lite :)
Jeg har smakt den greske en gang( Lindahl sin), og jeg syntes den var surere på et vis...
Jepp, eldstemann merker nøttene, her er det ekte sanseforstyrrelser inne i bildet. Jeg har prøvd å lure ham noen ganger og det ender med spøkelseansikt og oppkast dessverre.
Jeg syns gresk jogurt blandet 50/50 med Cottage-cheese er helt himmelsk godt! Smaker godt både med og uten søtstoff/sukkerfritt syltetøy og usøtet passer det faktisk godt sammen med stekt kyllingfilet også, eller blandet i salaten.... Variasjonsmulighetene er uendelige! :) Nam, nam! :)
Lurer på om jeg tok feil angående gresk og tyrkisk yoghurt forresten....tyrkisk ER jo best. :)
Irena: det har jeg ikke prøvd! Takk for tipset!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.