Vet ikke om det er rett underforum, men prøver likevel. :)
Jeg har slitt med magen i 10 år. Og da snakker vi plager som gjør at jeg har vansker med å leve et normalt liv. MYE smerter og utallige dobesøk daglig. Konkulsjonen etter undersøkelser i bauger og kanter er irritabel tarm.
Har surfet litt rundt og sett at mange med mageproblemer merker bedring etter å ha lagt om til et kosthold med lavkarbo.
Dere som har prøvd, hvor fort merket dere bedring? Jeg trenger i utgangspunktet å gå så mye ned i vekt (men sier ikke nei til et par kilo i minus). Men jeg er villig til å gjøre alt for å få magen på rett kjøl (i alle fall rettere kjøl).
Hei og velkommen hit!:)
Kan nok si en del, men tenker at dersom du scroller heeeelt nederst på siden her, finner du flere tråder om emnet og kan lese masse i fred og ro!
Jeg har chrons - merket ekstrem bedring etter 4 uker, men jeg ble en hel del dårligere underveis mot 4 uker :)
Nå har jeg ikke hatt magesmerter på så lenge jeg kan huske (spist lavkarbo i to år), og har bare litt løs mage av og til, men det styrer ikke lengre hverdagen min i det hele tatt!!
Ta med at jeg ikke drakk lettbrus, spiste lavkarbobrød, eller brukte særlig med søtningsstoff den første tiden. Jeg kan bli littegranne verre av lettbrus, men har ikke hatt noen reaksjon på at jeg spiser et par skiver lavkarbobrød nesten hver dag :)
Jeg har det og jeg merker STOR forskjell etter bare noen dager! Nå har jeg gått på Ketolyse i 3 uker og jeg har hatt vondt i magen en gang og diare to :D:D Superdupert!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.