Har litt spm ang LCHF kosthold siden jeg er ganske ny på dette.
En måned nå har jeg levd etter LCHF metoden, og er ganske fornøyd med selve maten. Syns ikke det var spesielt vanskelig å stille om kostholdet.
Jeg startet på 92,5 kg, og er nå 89,4kg. Men de siste to ukene har ikke vekta rikka seg... så jeg lurer på om jeg gjør noe feil..
Jeg spiser ca 5%karbo,20%proteiner og 75%fett. Mye kjøtt ,bacon,ost,egg,fløte,sauser og anna feit mat.
De karbohydratene jeg får i meg er gjennom grønnsaker, f.eks tomat og paprika.
Jeg åt de første 3 ukene igjennomsnitt 1800kcal daglig. var ikke opptat av å spise kaloriredusert. dette var det jeg fikk i meg ved å spise når jeg var sulten, og spise meg passe mett.
Den siste uka har jeg forsøkt å spise kaloribegrenset MEN lchf med samme energifordelte prosenter på karbo,fett og proteiner som i starten. uten noe videre suksess.
Kaloriinntaket har jeg da begrenset med 1600kcal dagen denne uka som har vert. Jeg har likevel klart å spise meg passe mett.
jeg sjekka også om kroppen var i ketose med ketostix, og det er jeg.
3 kg på 4 uker er bra vektnedgang og det er helt vanlig at det stopper opp litt i et par uker etter den første nedgangen. Kroppen er ingen maskin du kan stille inn på " 2kg pr uke" nedgang. Det går i rykk og napp og det verste man kan gjøre er egentlig å begynne å stresse og endre på ting.
Spis riktig, drikk nok og ikke stress, så skal du se pilen peker nedover igjen snart!:)
Tusen takk for svar :)
JA ,jeg er nok litt utolmodig...og hadde du ikke rett...nå har enda 200g gått av kroppen :) Og til og med mens jeg har menstruasjon.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.