< Tilbake til oversikten

Hvilke kriterier er det for å få dekket bukplastikk?

Engmar sa for siden:

Lurer litt på dette. Har tatt av endel kg men etter fire sv.skap ser ikke magen ut. Jeg sliter psykisk. Var nettopp i syden, men kledde aldri av meg t skjorten og badet ikke med barna mine. Dette er så slitsomt. Jeg finner aldri klær jeg føler meg fin i. Magen buler og henger over buksene. Er sånn ellers grei slank. Var over åtti kg men målet er å holde 65+- Hva skal til for å få dekket dette? Evt hva koster det av egen lomme ca?

Kitt sa for siden:

Du bør ha et heng som gir deg plager i form av lukt, sopp, sår etc evnt veldig fremtredende, langt heng!
Du skal også ha BMI under 30, helst 28 er det vel nå, og ha holdt denne vekten i minst 6 måneder!

Kriteriene er litt forskjellige fra sted til sted, men sånn du beskriver er du helt klart en kandidat.

Be fastlegen din henvise deg slik at du kommer inn til konsultasjon, så får de heller ta det derfra. Sjekk ut Fritt sykehusvalg og se hvor det er kortest ventetid i nærheten av der du bor, eller hvor som helst ofr den sakens skyld!;)

De fleste steder er det ganske lang ventetid i det offentlige. Privat får du det gjort i løpet av noen uker til en pris av 40- 50 000,-. Prisen varierer litt med hvor mye du trenger å få gjort i forhold til fettsuging og sying av magemuskler.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.