< Tilbake til oversikten

Mensen, vekt og LCHF

Sorgfri sa for siden:

Hei!

Nå har jeg holdt på i snart en uke med LCHF, har vært veldig flink og nøye på hva jeg har spist. Men har ikke gått ned noe som helst enda?
Fikk mensen i går, kan det ha noe å si?

Grunnen til at jeg lurer på nedgang så raskt er at jeg har forsøkt 2 ganger før, og da har jeg gått ned en kilo eller to på få dager...:)

Kitt sa for siden:

De fleste står stille eller går opp i forbindelse med mensen!:p

ftdmia sa for siden:

Hei hei. De første dagene vil man ikke miste noe særlig kroppsvekt, men gjerne miste en del vann (fordi man spiser mindre enn vanlig, ergo spiser man mindre salt enn vanlig, ergo binder kroppen mindre vann) - men hvis du da har mensen som ofte kan gjøre deg litt oppblåst osv, så kan det "veie" opp for det, og du vil veie det samme etter en uke. Men det har ingenting å si! Det er fettet som skal av, ikke vannet. Så ikke tenk på det :) Hvis du fremeles ikke har gått ned i vekt etter ytterligere 1-2 uker, så må du gjerne tweake litt på kostholdet.

L von A sa for siden:

Jeg går alltid opp ett kilo når jeg har mensen, slår aldri feil :)

InaNN sa for siden:

Går man ned med en gang det er over igjen da eller? har også lagt på meg en kilo denne uken, og holdt på å miste litt motivasjon helt til jeg så denne lenken. Jeg gikk ned 3 kilo på 2 dager typ, så å gå opp igjen da var ikke noe gøy!:p

Kitt sa for siden:

Jeg går den igjen i løpet av et par dager i hvert fall. Merker at jeg tisser mye i forhold til hvor mye jeg drikker og vips! er vannvekten borte igjen!:)

Og du, hos jenter kan vekten gå opp og ned med ganske mye både ved eggløsning og mensen og andre greier, så det er ingen grunn til panikk og demotivasjon før du evnt ser jevn oppgang over uker!

Peppa Gris sa for siden:

Jeg spretter opp en tonn dagen før og går ned de i løpet av første dagene etter. Nå gidder jeg ikke veie meg mer på den tiden av måneden.

InaNN sa for siden:

Godt å høre! da skal jeg også droppe å veie meg neste gang.
-Takk=)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.