< Tilbake til oversikten

Atkinsproduktene...?

cathrine sa for siden:

Er det greit å spise ...drikke blir det vel :D ...en shake til frokost og ta en bar til lunsj? Eller er de ikke så greie å bruke daglig? Det er jo veldig lettvint til man får satt seg skikkelig inn i dette kostholdet!

Fedonisten sa for siden:

Hei du :klem:
[color=darkred][/color]
Jeg skal ikke uttale meg om det er greit eller ikke - men jeg vil si at jeg ville ikke ha valgt den løsningen :nei: Tror jeg da. Rett og slett fordi jeg syns det smaker godteri av de produktene - og for meg er godteri noe av problemet. Eller rettere sagt; årsaken til problemene mine når det gjelder fettmengde/vekt.
[color=darkred][/color]
Derfor bruker jeg sånne produkter som "nødløsninger" de dagene jeg er mye på farten, og ikke ellers. Ikke alle tåler å spise dem daglig heller - setter jo fart på fordøyelsen kan man si.... mildt sagt..... :lol:
[color=darkred][/color]
:klem: fra Fedonisten

Alfie sa for siden:

De er ikke ment som måltidserstattere, men kan være greie å bruke når man skal ha et mellommåltid i farta - jeg bruker gjerne morning shine som midlertidig lunch når jeg spiser lunch i bilen, eller som en for-frokost når jeg skal bort og trene på morgenen og ikke vil ha så full mage. Advantage og endulge barene forsøker jeg å holde meg helt unna.
Det varierer veldig hvordan folk reagerer på disse produktene. Mange tåler ikke maltitol (det de er søtet med) spesielt godt og blir sittende på do i timesvis. Andre reagerer med stans i vektnedgangen. Den eneste måte å finne ut hvordan du reagerer selv, er å prøve og se. Atkins selv anbefalte visstnok ikke denne typen produkter i induksjonsfasen i det hele tatt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.