< Tilbake til oversikten

Ikke all grønn te er laget likt

smgj sa for siden:

Jeg drikker grønn te. Masse. Vanligvis liptons eller twinnings med ulike smaker - fra pose. Gjerne 4-5 kopper på en arbeidsdag + 2-3 kopper på kveldstid. Dette har jeg gjort de siste 5-6 årene.

Jeg vet jo selvfølgelig at te kan misfarge tennene, men har ikke hatt større problemer med dette. Vanlig tannbørsting et par ganger om dagen holder skjoldene pent unnda perleraden (som mer likner en elfenbensrad, men det er altså emaljen, ikke teen sin skyld. Sitat tannlegen min.)

Sist jeg var på butikken kjøpte jeg Rema 1000 sin "Grønn te med sitron". Den har jeg drukket i 24 timer... og :eek::eek::eek: da jeg så gliset mitt i speilet til morran på jobben (var ikke våken nok til å registrere hva jeg så tidligere).

Det var så ILLE at ikke engang skraping med neglene tok det. Heldigvis har vi apotek tvers over gata for jobben... :mad: Så nå sitter jeg her med nyskrubba tenner med ny tannkrem, ny tannbørste - og twinnings i koppen. Rema 1000 sin kan være så billig den bare vil - den kan gjerne brukes i stedet for tjærebeis.

MØKKATE!

Okie sa for siden:

auda... litt sterk den da...

TigerTove sa for siden:

Jeg har drukket opp snart to bokser av rema sin grønne te og kan ikke si jeg har merket noe på tennene.. Men mengden har sikkert en del å si, jeg drikker max tre kopper om dagen.

Katta66 sa for siden:

Uff, det hørtes ikke bra ut.

Jeg drikker Twinings Chai grønn te - liker godt smaken på den :)

smgj sa for siden:

Jeg har nå gått tilbake til en salig blanding av twinnings grønne teer og liptons. Etter 2-3 grundige tannpusser så ser også tennene ok ut.

Jammen godt at ikke alle har samme erfaringer - vanligvis er jeg positiv til butikkenes billigmernker, men dette passet ikke meg, dessverre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.