< Tilbake til oversikten

Müsli konfekt - (Bilder)

Shrinking Line sa for siden:

Selv på lavkarbo ønsker man seg noe godt av og til. Det skal ikke så mye til, og etter litt roting i skapene så fant jeg noe jeg kunne lage noe godt av.

Flere bilder i bloggen

Du trenger:

• ca 100g Frokostblanding
  • 80g Sjokolade (Jo høyere % jo bedre)
  • 3 ts Cocosa (Jeg brukte med kokos smak)
  • 2 ss Peanøttsmør (100% rent peanøttsmør, med olje lokket på toppen)

Smelt sjokoladen og bland så inn cocosa og peanøttsmøret. Smak og se om du trenger mer av noe.
Frokost blandingen legger du utover ønsket form. Blander inn sjokoladen og sprer utover.
Inn i frysen i 15min og den er klar.Jeg fikk 49 biter totalt, perfekt str.

Smakte utrolig godt, men ikke spis for mange om gangen. Ikke for bitteret i det hele tatt. Ønsker man at den skal være bitter så bruk enda mørkere sjokolade.

Mortil1 sa for siden:

Mmm så veldig gode ut!
Er så fint at dere som går på køkkenet og bare "slenger sammen" det dere finner i skapet, deler de vellykkede forsøkene med oss andre (som ikke kan gjøre mye uten en oppskrift).

Tiki sa for siden:

Nå har jeg akkurat laget meg denne herlige musliblandingen, som forøvrig var nydelig. Tok i litt mere linfrø bare, så nå skal jeg jammen prøve dette og. Men regner med det blir med cocosa og cavalier mørk sjokolade.

Så var det bare å ikke spise formye av det på en gang.

Sykepleierstudine sa for siden:

På bloggen din så skriver du at du bruker gresk yoghurt med 3,5 karber per 100 gr. Lurer fælt på hvilken type det er, for den eneste jeg fant på butikken hadde 5,8.

Holtappen sa for siden:

Takk for den Shrinking Line ! Så knallgode ut.......... Nettopp laga muslien din, nydelig !!!! Heldigvis laga jeg dobbel porsjon ! ;) takk så mye for begge oppskriftene ;) Syns du har mye deilig mat i bloggen din.. please keep up the good work :)

Shrinking Line sa for siden:

Jeg bor i Østerrike og har funnet en her som har 3.5, hva som finnes i norge vet jeg ikke. Men jeg vet at det er mange som spiser Tyrkik yoghurt og at den har mindre karber. Prøv det.

Holtappen
- Tusen takk, hyggelig at det falt i smak. Jeg har tenkt å fortsette å blogge vet du, ingen fare.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.