tiris sa for siden:
Hei,
er det noen som vet hvor man kan kjøpe agavesirup i Oslo/Drammen?
tiris sa for siden:
Hei,
er det noen som vet hvor man kan kjøpe agavesirup i Oslo/Drammen?
Benzo sa for siden:
Helsekost!
lucifine sa for siden:
hva er agavesirup? har hørt om det flere ganger i det siste..
tiris sa for siden:
Det er et naturlig, flytende søtningsmiddel som kommer fra agave-planten. Det har en god del karbo, men ikke like mye som sukker og det er også søtere enn sukker slik at man ikke trenger like mye. Jeg skal bruke det i "Vanilla Crunch"-müslien fra LCHF-boka til Ulrika Davidsson. Der trenger jeg bare noen spiseskjeer til hele posjonen, så jeg tenker at det ikke har så mye å si. Skal uansett ikke spise store mengder müsli.
Idarull sa for siden:
Vil anbefale iHerb.com, de er som regel billigst på alt av helsekost. Bare bestill varer for under 200 norske kroner, så går det bra med tollen.
Lullen sa for siden:
I Sverige får du kjøpt det i matbutikken i hendige små flasker med "doserings-tut" :)
maysa sa for siden:
på flasken min kjøpt i dag på helsekosten står total karb 16g og flaska er 666g det er jo ikke mye pr 100 g så er jo laaaaangt ifra sukker
maysa sa for siden:
De har den hvertfall på helse kosten på gulskogen senteret og sikkert på cc også
Qlio sa for siden:
Hvordan smaker denne i forhold til sukrin?
maysa sa for siden:
har ikke smakt på den enda...så :anerikke:
Brokkoli sa for siden:
Sikker på at det ikke står 16 g karbo "per serving"? (Ja, jeg vet denne tråden ikke har vært aktiv på en stund - men folk kan jo lese den selv om de ikke svarer :) )
BenteR sa for siden:
Jeg er aktiv på et amerikansk diabetesforum og der advares det mot og bruke agavesirup siden den inneholder en hel del fruktose.
Ganske mange diabetikere får forhøyet blodsukker av agavesirupen sier de der på forumet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.