< Tilbake til oversikten

Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Peppa Gris sa for siden:

Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Jeg prøver å ligge litt over ketose, spiser litt mer grønnsaker med karbo, litt ris, litt pasta (kanskje en sjelden gang), og dermed litt mindre fett.

Jeg er derimot ikke sikker på at kroppen min var enig i at vi burde kutte på fettet, så nå er jeg usikker igjen.. Jeg synes alt ble så komplisert plutselig, nå aner jeg ikke hvilken filosofi jeg tilhører, ingenting.

Kan noen komme med noen innspill på hvordan de gjør det, så kanskje jeg skjønner hva jeg burde gjøre?

Carisma sa for siden:

Jeg har hatt definitivt best treningsutbytte i ketose.

lillemeg88 sa for siden:

Jeg spiser vel rundt 50 kh +/- om dagen (teller ikke, men sånn ca oversikt bare).. Jeg trener ca 6 dager i uken (av og til 5), og merker at jeg må ligger litt høyere enn ketose for at jeg skal få best utbytte av treningen.

Lindemor sa for siden:

Jeg er i ketose og trener hver dag. Jeg har en helt klar fordel i forhold til utholdenhet av å være i ketose og nyter den gode følelsen! Aldri har vel ganske tøffe kondisjonsøkter gått så lekende lett. Deilig!

Ravna sa for siden:

Jeg er også i ketose, men trener bare 3-4 ganger i uken, i hovedsak spinning og styrker (1 time av hver, pr gang) og det funker supert! Hvis jeg ikke spiser når jeg kommer hjem, så hender det at jeg er trøtt dagen etter, men det går greit så lenge jeg spiser kveldsmat :D

Peppa Gris sa for siden:

Kutter du på fettet eller spiser du fortsatt like mye fett?

Cherry sa for siden:

Det er ikke noe vits å kutte på fettet før du nærmer deg 70 kh.

Sprettball sa for siden:

Jeg spiser LCHF. Teller ikke karber i den forstand. Noen dager er jeg i ketose, andre dager kan jeg ligge rundt 50 g karber, etter hva som er praktisk og hva vi har lyst til å spise hjemme hos oss.

Uansett vil man jo havne i ketose av treningen. 50 g karbo fordelt på en dag er ikke nok til å holde kroppen utenfor ketose en lang økt.

Trener helt fint på dette kostholdet, merker ikke så stor forskjell på dagene unntatt hvis jeg har spist lite. Da blir jeg matt.

Mvh Sprettball.

nellie sa for siden:

Jeg trener mye om dagen (tre harde styrkeøkter og 2 rene kardioøkter ala spinning el.) og prøver da å ligge rundt 100 kh:) Rett og slett fordi at jeg ELSKER trening med karbofuel og det funker bra for meg. Innimellom blir det litt mindre da, for jeg gidder ikke jobbe for å få til 100 liksom. Fordeler det sånn jevnt ut over dagen.

lillemeg88 sa for siden:

jeg teller ikke antall gram fett heller, men nei, jeg kutter ikke på fettet :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.