Jeg har en stor svakhet, nemlig peanøttsmør. Jeg har tatt en liten ts nå og da siden jeg startet på kuren, men etter å ha startet med Udos Choice, eller Død mann på flaske som jeg liker å kalle oljen, får jeg den kun i meg via peanøttsmør. Jeg spiser ikke nøtter ellers. Det jeg lurer på er: Nå som jeg kan øke karbinntaket litt (ligger på 15 nå), går det bra om ca 1-3 karber kommer fra smør? Smøret jeg bruker har følgende næringsinfo:
Innhold: 97 prosent ristede peanøtter, palmeolje og havsalt. Det er 10 karbs pr 100 gram, hvorav 3,7 sukkerarter.
Hvor mye av dette kan jeg, om noe, innta daglig synes dere? Blir min "nøttekvote". Går det bra med 1 ts morgen og kveld sammen med Udosen?
Det er bare å ta den ts. det :ja:
veie og telle hvor mye det blir og føre in "regnskapen".
Skulle du oppleve at det er en partystopper ( som nøtter kan være) så får du heller kutte det ut. :)
Om du skulle føle at det blir problematisk karbohydrat-messig, tror jeg fint det går an å lage sitt eget smør av feks mandler - som jo har en del færre karbohydrater enn peanøtter. :)
Takker for svar! Joda, kan prøve å lage peanøttsmør selv, men det blir vel ikke så mye mindre karbs av det? Paranøtter og mandler har mindre karbs, men en helt annen smak også. Er noe med den fyldige, crunchye smaken som funker godt sammen med Udos :) Da satser jeg på at det går fint, og om jeg blir stående stille i vekt så prøver jeg noe annet ;) Takk for råd!
Takker! Jeg liker aller best Mills sin peanøttsmør.....har kjøpt fra iHerb og et annet økologisk et.....men de smaker ikke godt synes jeg. De er ikke søte nok også er de så utrolig....eh....tørre på en måte. Føler jeg må skylle dem ned med drikke....
Men Mills er vel ikke akkurat det beste en kan trø i seg så jeg prøver å holde meg unna så godt som mulig.....
Men skal jeg ordentlig kose meg en gang - ja da blir det ei ts peanøttsmør sammen med kaffen min....
Små gleder......:)
Jeg fant et på meny uten tilsatt sukker og med 12-13g KH.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.