Beaglejenta sa for siden:
Og da lurer jeg på om det er noen som anbefaler en type?
Skal brukes til å kverne mandler, solsikkekjerner, valnøtter ol..
Har en gammeldags mandelkvern, men blir lei av å male for hånd.
Og da lurer jeg på om det er noen som anbefaler en type?
Skal brukes til å kverne mandler, solsikkekjerner, valnøtter ol..
Har en gammeldags mandelkvern, men blir lei av å male for hånd.
Cassiopeia sa for siden:
Har ingen tips, men er også på leiting etter ei god elektrisk kvern, enten kaffe- eller mandelkvern, tenker jeg.
tasseladd sa for siden:
Jeg kjøpte en kaffekvern på Jula. Den kostet 149,- mener jeg å huske.
Har ikke malt så mye med den ennå, men diverse frø har den iallefall kvernet uten problemer.
Cilla sa for siden:
Har aldri tenkt på at det går an å kverne mandler i kaffekverna! Har en kjempegod el. kvern fra Krups, men etter vi kjøpte Nespresso-maskin har den ikke blitt brukt. Skal blåse av den støvet og teste, er lei av å kverne i håndkvern!
mayeliz sa for siden:
Jeg har ei som heter Cuisinart (kjøpt på El-Kjøp), og den egner seg ikke.
Fettet i nøtter og frø gjør at massen tetter igjen hele maleprosessen. Massen kommer bare ut som en deig, og kan ikke brukes til noe... Så den kan kun brukes til kaffebønner :)
ThereseA sa for siden:
Jeg bruker stavmikser med bolle jeg. Kjøpt på clas olson for ett par hundre
Jeg har også brukt stavmikser til mandler, sesamfrø og solsikkekjerner. Men noen ganger vil jeg ha det helt finmalt, så da må jeg bruke mandelkverna. Og det er jo så lite av gangen man får malt, så da tenkte jeg at kanskje en kaffekvern kunne gjøre nytten..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.