< Tilbake til oversikten

Høykarbodag

Sykepleierstudine sa for siden:

Etter 1 år og 3 mnd i ketose, og 6 mnd med vektstillstand etter 20 kg nedgang, har jeg nå hatt min første høykarbodag.

Jeg har spist 1 eple, 1 appelsin, 1 banan, 2 plommer og 500 gr med JA vanilje yoghurt. Etter noen timer har jeg spist 5 hveteboller med sjokolade og en halvliter melk.

Bør jeg gi meg nå? Er det nok til å forhåpentligvis booste kroppen til mer fettforbrenning?

Planen er å komme gå over på skaldemans 50+, evt 25+, og jeg begynner u morgen.

Nerthus sa for siden:

Hvorfor karber du opp med boller? Jeg har kommet til å bli svært syk om jeg skulle spist noe sånt på en dag, til og med om jeg ikke hadde gått på lavkarbo :) Håper magen din berger :)

Prøv og få i deg litt ordentlig mat også før kvelden er omme. Husk at du sannsynligvis vil gå opp i vannvekt etter så mye frukt og boller - og at det er det første som ryker :)

Hvor mye mer skal du ned? Har du spist helt strikt hele tiden? Har du redusert energiinntaket ettersom du har gått ned hele 20 kilo, eller spiser du det samme som du gjorde i starten? Eller spiser du veldig lite mat generelt, slik at kroppen ikke vil slippe fordi den får for lite mat?

Jeg ville forsøkt en uke eller 4-5 dager med massiv økning i inntak av lavkarbomat, helst med enda høyere fettprosent enn det du har ligget på fram til nå. (jeg antar du spiser omtrent 75% fett på ketogent kosthold). Søk opp fettfaste på forumet så kan du lese litt mer.

Sykepleierstudine sa for siden:

Nei først tenkte jeg at jeg skulle kun karbe opp med frukt og yoghurt. Men så frista jeg meg selv til å spør hva jeg hadde savna. Og da endte det opp med boller. Jeg er overraskende bra i magen, til tross for 5 boller.

Jeg skal ned ca 20 kg. Er mellom 83-86 kg nå, og er 165 høy.

Jeg vil tro at jeg spiser mindre mat enn jeg gjorde i starten, men problemet er at jeg bruker en del sukrin og brøderstatninger, noe jeg ikke gjorde i starten.
Men jeg har vært i ketose mer eller mindre siden 1.juni 2010. I tillegg får jeg nok i meg mindre fett enn for et år siden.
Jeg har akkurat kjøpt boka GI-null! av skaldeman og tenker å prøver 50+ noen uker, evt gå over til 25+.

Synes det er så vansklig å vite hva som gjør at vekta stopper og heller går opp enn ned. Kaloritelling orker jeg ikke tanken på.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.