Aller helst kunne jeg tenke meg å lage lavkarbobløtkake...men har ikke testet det ut, og tror den ville blitt vel flat? Jeg vil ikke at venninnene til snuppa skal gå og snakke om "de rare kakene" de fikk i bursdagen hennes liksom.
Tenker det og sjokolademuffins.
Har noen gode tips til rosa bursdagskake til liten prinsesse, så bring it on!
Jeg laget en ostekake med rips som ble fin og roooosa :) men vet ikke hvordan det faller i smak hos barna.. Brukte havregryn og smeltet sjokolade som bunn, går sikkert ann å bytte ut havregryna med nøtter.
Dette er min rosa ostekake. Den er frisk og nydelig god. Du må gjerne øke søtningen litt om det er til høykarbere, men ikke nødvendigvis. Denne smaker ikke så kraftig av ost som mange andre ostekaker og søskenbarnet mitt på fem elsker den.
her har de masse rosa kaker :) likte spesiellt pink birthday kake.. Noen tar kanskje litt tid å lage, men jeg er ingen mesterbaker og synes det har gått fint de gangene jeg har laget kake derfra. Du må selvfølgelig gjøre det lavkarbo vennlig ettersom det er høykarbokaker alt sammen ..
Personlig tenker jeg at det er mange foreldre som ikke er glad for at barna deres får kunstig søtning, og at det for dette tilfellet går an å bake en ordentlig rosa og fin kake eller noen flotte muffins med rosa glasur. Hva med å heller servere litt ordentlig mat i tillegg? Kyllingspyd, grønnsaksspyd, grønnsaker og dip - er de gode og mette er det uansett begrenset hvor mye kake de spiser...?
Ellers er dette en av mine favorittsider for inspirasjon: detsoteliv.no/
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.