Heisann! Først av alt,takk til alle her for masse gode tips og nyttig info for ei som er rimelig fersk på lavkarbo/ketolyse:) Begynte rett etter påsken i år,og 13kg har forsvunnet,og satser på at flere forsvinner!Syns ketolyse er genialt,hvorfor har ingen fortalt meg dette før??:eek: Skal en tur til legen onsdag i et ærend,tenkte da og ta noen blodprøver i og med eg ikkje har gjort det tidligere,litt spent på utfallet av dem...har nemlig en vennine som har gått på lavkarbo/ketolyse i et års tid,hun tok prøver igår,og de ansatte på legekontoret ble helt sjokkert over hvor mye fett hun hadde i blodet!!:blinke:Hva menes med dette? har ikkje fått snakka skikkelig med ho etterpå hva som mentes,men hun fikk beskjed om å komme tilbake for flere undersøkelser siden dette var svært uheldig i deres øyne...skjønner dere min bekymring i og med det er samme legekontor vi bruker?:helsesjek
Håper noen kan roe meg ned litt?:o
Fett i blodet, mener du kolesterol eller triglyserider? Det er ingen bevis for at mye fett i maten OG lavt kh inntak gir høyt fettinnhold i blodet. Derimot er det en del forskning som tyder på at spiser man mye fett sammen med mye kh, kan dette skje. Da tenker jeg på friske mennesker, noen har sykdommer som gir høyt kolesterol uansett hva de spiser.
Søk opp kolesterol i søkefeltet på forumet, så finner du UTTALLIGE tråder om samme tema.
Sjekk også ut bloggen til Espen Rostrup, han er hjertelege ved Haukeland og har mye god info om lavkarbokosthold og kolesterol.
Ta med at jeg har spist lavkarbo i snart to år og har perfekte verdier....:)
Jeg har levd på LCHF (ketolysekuren) siden april 2010. Alle mine blodprøver er helt flotte.
Hadde ei venninne som første gangen hadde høye verdier av kolestrol. Legen sa hun måtte slutte, hun gjorde ikke det. Etter 3 mnd tok hun nye prøver, og de var mye bedre. Da først fortalte hun at hun hadde fortsatt på ketolysekuren. Så det er viktig å ta prøver før en begynner med dietter.
Takker og bukker for svar:heia:angrer på at eg ikkje tok prøver før eg begynte,men kommer uansett prøvesvar IKKE til å slutte på ketolyse,aldri følt meg så frisk og rask og bra i magen,megapluss for hvert kilo som sier farvel:liste: :D fikk ikke spurt dama om hvilke verdier som var så hårreisende iflg.legen,og om ho evt.ha juksa i seg litt for mye karber ei vending;) det har ikke eg da,så satser på det blir positivt i min favør:rolleyes:
Må bare inn å juble litt for dere som følger med,fikk snakket med legen min idag ang.prøvene,og han var overbegeistret for resultatene!!:_punk: Alle resultater var strålende flotte,heldigvis,og eg pusta letta ut og er klar som et egg for å fortsette.Er blitt så vant til dette nå at det er ikke problemer å følge opp:D Skal sies at han var litt skeptisk når eg fortalte om ketolyse,men han er hellig overbevist nå om at dette er veien å gå for meg når det er så positive resultat på blodet:goodluck:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.