Jeg sliter litt med å få i meg nok fett, så jeg ikke blir så fort sulten igjen.
Har dere noen gode tips?
Hvordan gjør man f.eks. magert kjøtt som svinekjøtt og kyllingfilet om til en skikkelig LCHF-middag?
Og hva med mellommåltider??
Jeg har prøvd meg et par ganger tidligere med LCHF, men har røket etter et par uker. Nå satser jeg igjen, for helsas skyld. Vil så gjerne bli kvitt migrene og betennelser. Men det er klart at jeg sier ikke nei takk til å gå ned 15 kg heller da. ;)
To helt enkle triks er å velge kjøtt med fettmarmorering i stedet for magert kjøtt. Og spis kylling med skinn. Og så kan du lage salat med oljedressing eller rømmedressing og ha litt nøtter/frø på toppen. Spis fet fisk i alle varianter og til både frokost, lunch og middag.
Husk også at du ikke trenger å gå hele veien på en gang - det går an å jobbe det inn over tid.
Mellommåltider vil du oppleve at du trenger mindre og mindre av.. men inntil den tid så ha nøtter i nærheten. De salte gresskarkjernene som bama selger til salatblanding er også fin som "veskemat" ... og så er de visstnok fulle av magnesium. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.