Jeg spiser stort sett kjøtt/fisk/fugl og wokkede grønnsaker til middag. Noen som har et par gode råd til sauser/dressinger? Vil ha noe enkelt som ikke tar tid å lage...Blir litt "tørt" med bare grønnsaker og kjøtt.
Hvis jeg ikke gidder å lage saus, bruker jeg ofte rømme med krydder, eller kesam med krydder. Syns det er veldig godt. Blandet ut rømmen/kesamen med masse hvitløkspulver, salt, pepper, evt litt søtstoff og feks dill. Nydelig til laks, og veeeldig godt som pizzadressing til ketolysepizza. :D
Jeg har helt dilla på stekte sjamignonger stekt i litt smør, salt og pepper og rømme..hmm...:sikle:
[color=darkred][/color]
Jeg har også brukt kremost med urter (hele boksen inneholder 3 g karbo tror jeg) og jeg bruker halve boksen sammen med svinekoteletter eller kyllingfilet.
Blir ganske kompakt, men en nydelig smak ! Fant den oppskriften under Atkins induksjonsmat :)
Når du wokker har du jo all verdens anledning til å lage saus! Jeg har dilla på kokosmelk for tiden. Bare hell kokosmelk over maten når den er nesten ferdig, klipp litt friske urter oppi (les: frisk koriander), og spis når alt er varmt. DEILIG!
Muskat
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.