< Tilbake til oversikten

Mer enn 50+ kg overvekt

MissPivotal sa for siden:

Bare litt nysgjerrig.. Selv veide jeg litt over 138 når jeg startet, er nå 129, og tenker at et svært langsiktig mål er rundt 70. Altså såvidt innenfor normal bmi for min høyde (170). Det vil si så mye som ca 70 kg bort! Er det flere her inne med såpass mye å ta av?

:blomster:

Turbo_Olga sa for siden:

Du er nok ikke alene ;)

Jeg har 65 kg å gå ned.

Nnem sa for siden:

Jeg kommer til å ende opp som overvektig på bmi, men har 50 kg å ta av sånn ca.

Engledans sa for siden:

Jeg bør gå ned ihvertfall 50, helst mer for å bli normalvektig.

ekenna sa for siden:

Om Jeg skal komme meg ned til f.eks. 75 kg, må jeg tilsammen ta av 50 kg. Heldigvis er jeg allerede på god veg, og har bare 16 kg igjen! :)

sistegang sa for siden:

Har vært der. Begynte med 135 kg skal ned i 70. Som du ser av tickeren min lar det seg gjøre.:D Jeg har aldri fokusert på sluttvekt, men på delmål. Tror jeg ikke hadde fått begynt engang om jeg hadde tenkt på å gå ned 65 kg. Men 10-20 kg er mål du når, uten at det tar alt for lang tid. Det er viktig å "få det til" og få mestringsfølelse. Lykke til alle sammen.

Godt at det er flere av oss :) Føler meg av og til litt alene i hvor mye som skal bort. Jeg detter litt av i generelle diskusjoner når noen snakker om at de skal ned 20 kg og ser på det som ekstremt mye. Jeg mener ikke at 20 kg overvekt ikke er alvorlig, eller at det er noe lett å gå ned, men håper dere skjønner hva jeg mener. Hvordan går det med dere? Hvordan går dere frem for å gå ned? Hadde vært kjekt å oppdatere hverandre litt her inne :)

lucifine sa for siden:

Skal ned totalt 53kg. Har foreløpig mistet 16 av dem. Gleder meg til å se 99 tallet igjen jeg!

Engledans sa for siden:

Jeg har stått stille siden mai, frustrerende, men men.Skulle gjerne vært

• 50 i går lissom:mad:
    Prøver med litt mer karbohydrater en stund for å se om det setter igang ting igjen.

tasseladd sa for siden:

Skal ned 60 kilo, nærmer meg halvveis etter ca 5mnd. Yay!:D
Antar at vekten kommer til å gå saktere nedover når målet nærmer seg, men er igrunn kjempe glad for resultatet så langt. Nå kan jeg gå i en vanlig klesbutikk og finne meg ett klesplagg uten å stå der som en idiot og lete etter om de i det heletatt har store nok størrelser til at det er noe poeng å prøve klærne på.

Maijka sa for siden:

Jeg vil gjerne ned ca 60kg, litt mer eller litt mindre avhengig av hvordan jeg føler meg underveis. Har så langt gått ned 22 kg på 4 måneder, men har rotet litt mye de siste par ukene. Kjenner at jeg trenger motivasjon og inspirasjon om dagen.... Hadde vært fint med et sted for oss aller største. Jeg kjenner også igjen den følelsen av avmakt når andre stønner over 20 kg og jeg vet jeg skal ned tre ganger så mye:(

Andariel sa for siden:

Jeg skal ned 65 kilo (tror jeg), litt over 20 av dem er allerede vekk. Det er forskjell på 20 kilo og 20 kilo. Hvis ei av mine tynnere venninner forteller at hun har gått ned 20, så er reaksjonene noe a la: neeeeiiii guuuri meg så flink du er, jeg kjenner deg jo nesten ikke igjen! hvis jeg sier jeg også har gått ned 20 kilo så er reaksjonen mer: åja. ;)
Jeg har så lyst å bevise at det går an for en feiting å bli slank uten å ty til operasjoner og all risiko det medfører. Jeg har allerede bevist at jeg henger med i de hardeste spinningtimene med 50 kilo overvekt, så det er bare å kjøre på, spise skikkelig, være glad i seg selv og vise verden at selv om man er tjukk så kan man.

Hette sa for siden:

Hei! :)

Eg begynde på lavkarbo i november 2008, og har gått ned over 40kg no... :D
Eg begynte på 138,6kg..
Eg har brukt lang tid, tatt det rolig, men har fortsatt ein del kilo igjen... :)

I følge bmien min skal eg lengre ned enn det tickkeren min seier, men har bestemt meg for at eg ikkje vil under 85..
Eg er 178cm høg, har kraftig beinbygning, og har ein veldig fysisk krevande jobb, så eg har nok meir enn normalt med musklar for ei jente... Og eg vil heller ikkje vere tynn som eit siv... ;)

Lykke til! Det her går finfint!! :)

solihjerte sa for siden:

Heisann!

Det er overhode ikke umulig å gå ned 70 kilo, men du må være innstilt på å være skikkelig tålmodig :).

Jeg skal ned ca. samme antall kilo - og har i løpet av halvannet år nå gått ned 40 kilo. Regner med å bruke vel ett år til på resten, kanskje halvannet år til før jeg er "ferdig".

Det er et stort prosjekt å gå ned såpass mye i vekt, søk støtte og hjelp der du kan få det. Samtidig som jeg startet vektnedgang så søkte jeg om slankeoperasjon. Det var mest fordi at jeg ikke orket å gå rundt å være så overvektig lenger, og dersom jeg ikke skulle lykkes ville det være absolutt siste utvei for meg. Jeg ble godkjent for operasjon, men når innkalling til videre undersøkelser og slikt kom i vår, takket jeg pent nei til operasjon :D!

Det som har vært min redning, var at jeg oppdaget lavkarbo - har aldri vært flink til å pine og sulte meg, så lavkarbo er perfekt for meg! Har perioder hvor vekten står stille - det er helt greit, fint å ha platåer hvor man kjenner at man har kontroll og kan gire litt ned en liten stund. Det fungerer for meg.

Jeg har hatt noen planlagte sprekker i forbindelse med ferier, turer o.l. Da spiser jeg og drikker jeg det som jeg ønsker, og så er det pang stopp den samme dagen som jeg hadde bestemt på forhånd. De få kiloene som kommer på da, er vekke igjen i løpet av noen dager. Men dette er igjen ulikt fra person til person. Jeg var i starten mer opptatt av at jeg ødela noe, og at jeg brukte lenger tid. Men når tidsplanen er ca. 3 år er ikke en uke fra eller til så mye for meg. Men her er det viktig å stoppe akkurat når man har bestemt seg, ikke la det skli ut. Tidligere kunne jeg ikke ha gjort dette, for jeg hadde sklidd helt ut. Nå synes jeg det er litt herlig en helg å spise det jeg har lyst på, uten å tenke fett/protein/karbo - men det er like herlig etter 2-3 dager å kutte det helt ut igjen, for da kjenner jeg virkelig på kroppen at det ikke er bra for meg å tullespise.

I bunn og grunn så handler det om å ta kontroll over maten og livet sitt, der må man finne sin måte å gjøre det på.

En annen superviktig ting er AKTIVITET!! Jeg begynte å gå turer fra første dag, peste og slet meg opp bakkene, det verket i knær, hofter og rygg og jeg var helt pumpet. Fritidsklær/regnklær var det ikke lett å finne når jeg var på det største, men jeg gikk i allslags vær. Det anbefales på det sterkeste, for det er ikke mange dagene som skal til, før det gir en enorm glede å kjenne at formen sakte men sikkert bedrer seg. Ikke sikkert at det gjør så stor forskjell på selve vektnedgangen, men psykisk sett og i forhold til velvære, så er det den beste medisin som finnes.
Nå går jeg fjellturer med stor glede :).

Dette ble langt, men tenk at alternativet til ikke å bruke tid på å gå ned i vekt, er å forbli som man er..... Og så er det ikke sånn at man må ned 70 kilo før man kjenner seg vel. Du vil kjenne deg vel, og fin og lekker mange ganger på veien nedover!

Det skjønner jeg veldig godt at er frustrerende, ja! Dersom det ikke hjelper med mer karbs, kan du jo prøve med fett? Fett, vann og nok grønnsaker virker som en god kombinasjon når man kommer på platåer. Men jeg vet ikke hva du har prøvd før.. Er også en tråd her på forumet om Udos choice pluss cocosa som tilskudd daglig for å få ordentlig i gang forbrenning. Det kan jo også testes :)

Åh! Så deilig! Gratulerer så masse med suveren nedgang. Jeg gleder meg også til å kunne handle klær lettere enn nå. Og det vil bli mye letter ganske fort vil jeg tro. Nå er jeg 170 og 129, med veldig store pupper og stor rumpe/hofter/lår. Er et mareritt å finne klær!

Kjenner meg veldig igjen der.. Når jeg sier at jeg har gått ned nesten ti kg så ser de på meg med et sånt "Det er jo bare en dråpe i havet"-blikk. Det er kanskje riktig det, men jeg er stolt likevel! :D Flott at du klarer å trene så mye! Jeg er fremdeles litt der at jeg kun svømmer og går tur. Men kanskje jeg skal mote meg opp og dra på spinning en time og teste det ut :)

Gratulerer med super nedgang! Dette har du all mulig grunn til å være stolt av. Takk for lykkeønskninger, det trenger jeg :P

Så flott at du klarer å ha et sånt langtidsperspektiv! Det er det jeg kanskje sliter mest med. Er så utålmodig! Min største feil tror jeg er at etter at jeg startet på ketolyse var det så gøy å veie seg i starten at jeg begynte å gjøre det veldig ofte. Og nå når det går saktere ned så er det litt demotiverende. Det jeg tenker er at jeg er ikke veldig opptatt av hvor lang tid jeg bruker på de siste 25-30 kiloene. Når jeg er 95 og under føler jeg nesten at jeg allerede har vunnet, og om det tar noen år derfra å komme til 75-70 eller hva det nå blir, så er ikke det så viktig. Men vil så gjerne fort ned til under 100! Må smøre meg med tålmodighet.. Skal sette inn energien på å bli flinkere på aktivitet nå :) Lykke til, alle sammen!

Succeed2011 sa for siden:

Hei :)

Bestemte meg for å registrere meg på forumet i dag etter å ha sniklest en stund. Det langsiktiget målet mitt er å ta av 70 kilo. Jeg har meldt meg på EasyLife og begynner 15 september. Gruer meg litt til pulverkur, men samtidig ønsker jeg en kickstart. Jeg får se hvordan det går.

Jeg føler jeg må nødt til å gjøre noe med livsstilen min, og at jeg må gjøre det nå. Jeg er så utrolig lei av å bære rundt så mange kilo. Alt er et ork. Jobben er e ork. Lufte hunden er et ork. Gå opp trapper er et ork. Nok er nok. Nå er det på tide å gjøre noe med det. Har slitt med motivasjon tidligere, og antar at jeg vil slite med motivasjonen igjen. Derfor er det greit å bli med her, så vi kan støtte hverandre når det butter i mot.

Snorkfroken76 sa for siden:

Jeg skal også ned mer en 50 kilo! Begynte på 131,5 kilo, men var på 133 på mitt største. Er nå på ca. 108 etter å ha spist LCHF siden januar i år! :)

Har spist litt mer karbo (men fortsatt rett mat unntatt en uke med brødspising) i sommer men er tilbake på over 75 energiprosent med fett og under 5 med karbo nå, og håper å nå 90 før jul :)

Er i første omgang mer en happy hvis jeg klarer å se vekta på rundt 83, det er 50 kilo ned!

Engledans sa for siden:

[quote=MissPivotal;1195523]Det skjønner jeg veldig godt at er frustrerende, ja! Dersom det ikke hjelper med mer karbs, kan du jo prøve med fett? Fett, vann og nok grønnsaker virker som en god kombinasjon når man kommer på platåer. Men jeg vet ikke hva du har prøvd før.. Er også en tråd her på forumet om Udos choice pluss cocosa som tilskudd daglig for å få ordentlig i gang forbrenning. Det kan jo også testes :)
quote]
Jeg har drevet med udos og cocosa i 3 uker, uten at jeg har merka forskjell, men jeg får ihvertfall nok fett i meg da.Jeg sliter med det nemlig.Hadde en høykarbo dag for et par dager, ja ikke så mye karber da, men epler og kjeks med syltetøy....:)for å booste fettforbrenninga litt, har hverken gått opp eller ned siden da, så får vi se om jeg kansje beveger meg litt ned til uka.For nå vil jeg mer ned.Har begynt å spise et lite eple hver dag, og bevilge meg mer grønnsaker til maten.Tror egentlig jeg har spinka og spara på karbene til tider og ligget mellom 5 og 10 egentlig.Så skal spise litt mer karber en stund og se.

Engledans sa for siden:

Hvor lenge står en på slankeoperasjonliste? skal snart til legen, og lurer på om jeg skal sette meg på liste, sånn som siste utvei, for jeg vil IKKE ha operasjon, takka nei, da jeg fikk tilbud av legen min for et par år siden...men har vel ikke helt troa på at jeg klarer det på egen hånd, spesielt nå når det står bom stille.

Jeg tror det varierer hvor lenge en må vente. Jeg har søkt og fikk etterhvert et brev om at jeg skulle bli kalt inn til konsultasjon før april 2012. Hvis det blir april, så har jeg ventet ett år bare for å bli vurdert. Deretter er det sikkert laaaang ventetid før operasjon. Jeg vil også helst slippe operasjon, og skal nå prøve Easylife som siste innspurt før jeg legger meg på operasjonsbordet.

lucifine sa for siden:

Her må du ha prøvd alt før du kan ta op. Du må innom ernæringsklinikk og til ernæringsspesialister, prøvd ut både det ene og det andre... og så er ventetiden opptil tre år (etter du er ferdig med alle krav).

Engledans sa for siden:

ok.Det er forsåvidt greit å ha lang ventetid, så jeg får gått ned disse kiloene. Vil jo helst ikke ha operasjon. men etter å ha drassa på mesteparten av disse kiloene i mange år, må noe skje.
Regna på BMI kalkulator og for å komme ned i en BMI på 25 må jeg ned til 60 kilo,det er 60 kilo til.med en BMI på 30, må jeg ned til ca 70 kilo,det er 50 kilo til.puh....deg har litt av en jobb foran meg ja:rolleyes: så da får vi håpe det går nedover snart.

Mamaphenix 85 sa for siden:

Jeg har prøvd ketolys en gang før og gikk ned 12 kg på under 2,5 måned. Men etter en stund gikk jeg lei og gikk tilbake til gamle synder:mad: Så prøvde jeg å kutte ut litt karbo en stund, men så ble det sommer og motivasjonen var på bånn. Så nå er alle kiloene kommet tilbake.

Men nå har jeg fått nok, jeg vet at nå MÅ jeg ta grep å få orden på livet mitt og ta grep om min helse:) Så nå skal jeg starte med ketolyse i morgen og jeg kjenner at jeg gleder meg. Jeg har maaaange kilo å ta av, ca 50 -60 kg.

mio87 sa for siden:

Jeg begynte på 147..grøss! lang vei og gå og vekta vil ikke Ammarbeide ordendlig med lavkarboen:(

Jeg aner ingenting om ventetid for vektoperasjon og slike ting. Skjønner veldig godt frustrasjonen din over manglende nedgang. Har du prøvd å sende mail til Torkild og be om råd?

Lykke til med starten av ketolyse! :)

Selv har jeg nå gått ned nesten 11 kg. Kjenner at jeg er utrolig lettet over at det fungerer til nå, men venter nesten litt på at det skal slutte å funke. Er litt sånn for godt til å være sant. Er altfor dårlig til å bevege meg, så må ha fokus på det denne måneden her. Å trene tror jeg er nøkkelen for nedgang. Og også viktig i forhold til å få hud til å henge med. Stamme opp med litt styrketrening underveis.. Lykke til alle sammen! Dette klarer vi sammen! :D

Cyan sa for siden:

Det varierer fra sykehus til sykehus. Jeg står på venteliste til behandling ved Aker sykehus, og der skal visstnok ventetiden være opptil 5 år. Legen min sendte henvisning i mars, etter et par uker fikk jeg brev fra Aker om at jeg tilfredstilte kravet til å stå på prioritert venteliste, dvs. at jeg har krav på å få påbegynt behandling (obs: Dette er ikke operasjonsdatoen men tidsfristen på at den behandlingen de mener er den beste blir påbegynt altså forberedelse til operasjon og sånn) innen et år. Nå er vi i september og jeg har fortsatt ikke hørt noe mer, og i mellomtiden har jeg klart å gå ned endel selv. Jeg håper i grunn at innkallelsen drøyer lengst mulig og at jeg ikke lengre tilfredsstiller kravene til operasjon når den tid kommer :)

Om man velger (har råd ...) til å gjøre det privat er det ikke så lang ventetid. En måneds tid eller så tror jeg.

hope4me sa for siden:

jeg har 65 kilo og gå ned, skal ned fra 111 kilo til 55. Det er min normal vekt i følge mbi.
fyfaen sier jeg bare,,,gruer meg som bare det..halve meg blir borte men igjen så var det min egen feil jeg ble slik:( føler meg helt forferdelig og tykk! har samboer men han ser ikke på meg lengre, uff ingen god sirkel og være inne i. Jeg står enda ved start streken men jeg SKAL ned, jeg må ta meg selv i sammen:)
Til dere andre jenter, stå på dere er flinke!!

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Jeg startet i september i fjor på 122,5 kg, og har satt meg 70 kg som mål. Etter et halvt år hadde jeg gått ned 25 kg. Nå har det stått rimelig stille i noen måneder, ligger og vaker rundt -30 kg. Dvs at jeg er godt over halvveis! Håper jeg får sparket i gang systemet igjen nå, har rydda litt opp i mine mistenkte partystoppere. Er i hvertfall kvitt mine sommerferiekilo, gikk opp til ca. 98 kg etter en uke med fullstendig! frislipp, og i dag var jeg på 93. Godt.

Det er mulig å få det til. De viktigste er å begynne, og sette små delmål - da virker det unektelig mer oppnåelig i starten. Anbefaler også å sette en belønning som venter når man er helt i mål.
Og langt der fremme, ved 70 kg., har jeg en tur til London som blinker. Penger står på autotrekk hver måned til en egen sparekonto, og dess lengre tid det tar å komme i mål - dess mer penger har vi til å bytte ut garderoben med.

Cyan sa for siden:

Man trenger jo ikke å gå ned til normal BMI dersom det er noe man ikke vil. Når man har og har hatt så mye å drasse på som oss så har man som regel en høy andel muskler. Det er jo i realiteten reneste styrketreningen å gå rundt med flere titalls kilo ekstra fett ;) Selv var jeg på Lindbergklinikken og fikk målt kroppssammensetningen. Vekta der fortalte meg at min normalvekt var 62 kilo, som da ville tilsi at jeg måtte gå ned 50 kilo. Legen tok en titt på muskelmassen min og satte en strek over normalvekta og sa at så lenge jeg opprettholder muskelmassen behøver jeg bare gå ned til ca 80 kilo (for helsa sin del). Siden jeg regner med at noe muskler vil forsvinne på veien har jeg satt meg et mål på 75 kilo. Det høres straks mer overkommelig ut å "bare" skulle gå ned 38 kilo fremfor 50. Før den tid har jeg satt meg delmål for hvert titall som jeg skal ned, og det er de jeg fokuserer på, og ikke det endelige målet mitt. Da føles det hele mye mer overkommelig :)

Nå prater jeg meg bort her, men poenget mitt var at man ikke skal se seg blind på BMI. Det viktigste er å komme seg ned til forsvarlig vekt helsemessig, og den trenger ikke å ligge innenfor normal BMI da den ikke tar noen som helst hensyn til muskelmasse, som hos svært overvektige folk oftest er ganske så stor. Jeg vil anbefale alle som har muligheten om å få tatt en kroppsanalyse ved jevne mellomrom. Det gir et så mye mer riktig bilde enn en vanlig badevekt.

Når man har kommet seg ned i forsvarlig vekt kan man begynne å tenke på det estetiske. Noen er kanskje fornøyde, andre igjen vil videre nedover. Kanskje vil jeg selv prøve å komme meg ned på 60-tallet når jeg en gang har nådd det jeg har satt som mål nå. Det får tiden vise. Men akkurat nå fokuserer jeg kun på det titallet jeg befinner meg på nå og på å forlate det, for selv om det er langt igjen til målet så vet jeg at for hvert eneste kilo jeg kvitter meg med gjør godt for helsa mi :)

Cyan sa for siden:

Det var ikke meningen å kuppe tråden altså. Men selv om jeg "bare" skal ned omlag 40 kilo så er det likevel såpass mye at jeg vet hvor overveldenede det kan bli å tenke på alle de kiloene man skal ned. De 5 kiloene som mange blir helt overlykkelige over føles liksom bare som en fjert i havet. Selv de 13 kiloene jeg har gått ned til nå føles bare som fjert i havet :rolleyes:

lucifine sa for siden:

Kjenner til den der fjert følelsen ja...

Hvor kan en ta sånn kroppsundersøkelse da? Bor på sørlandet jeg.

Nnem sa for siden:

Enig i hva du sier Cyan. I forhold til bmi skal jeg egentlig gå ned ca 65 kg og det er helt utelukkende for meg. Jeg vil helst ende opp på ca 95 kg og 29 i bmi. Er ca 180 cm høy. Snakk om ca 50 kg. Kan til og med hende at jeg ender opp med høyere vekt enn det hvis jeg er fornøyd før den tid:)

Cyan sa for siden:

Her er en oversikt over noen som tilbyr kroppsanalyse med InBody maskin. Ellers er det bare å google. Jeg veide meg på en Tanita-vekt da jeg gikk til Linbergklinikken i Oslo.

lucifine sa for siden:

takk! Skjema sendt!

Antoinette6 sa for siden:

FOR en god tråd dette er ! Lykke til, alle sammen. :heia:

We're all in this together ! :ja:

Kjære deg, på ingen måte! Dette var ment som en tråd for oss som har mye å gå ned, der man kan diskutere ALT mulig. I mangel av en egen undergruppe for oss. Så bare kjør på :)

Jeg tenker også litt sånn "hjelp, kan dette gå".... Jeg gruegleder meg til å komme i gang. På torsdag begynner jeg på easylife, og lurer veldig på hvordan dette skal gå. Jeg har viljestyrke ala null, og vet at det kommer til å bli en kamp med meg selv en god stund. Men - så er jo det at jeg føler denne fedmen sakte men sikkert tar livet av meg. Alt er et ork. Jobben er slitsom, gå tur med hunden er slitsomt, gå opp trapper er slitsomt.... I det hele tatt så er livet slitsomt. Jeg savner meg som jeg var før i tiden.

Når det bikker på og blir vanskelig, så får jeg drømme meg bort til den dagen jeg kan kjøpe en kjole og føle meg bra. Jeg vet hvis jeg holder meg til "programmet", så vil den dagen komme.

Etter jeg meldte meg på easylife har jeg brukt mange, mange timer her inne på forumet og lest andres historier, oppskrifter osv.. osv. Satser på at jeg blir kjent med folk her inne etterhvert, og tenker at det kan hjelpe på motivasjonen til å fortsette.

Jeg står på startstreken sammen med deg. Let's GO :-)

Janeymaleney sa for siden:

Vil bare si at jeg har gått på Easy Life før,i 2008-2009. Jeg hadde mye å gå ned,og måtte gå på kun shakes og supper i 9 (!) uker i strekk. Det gikk jo som det måtte gå,men sprekker her og der. Jeg trente mye sammen med de andre og gikk ned ca 19 kg tilsammen på kurset. Dette gjorde jeg i permisjonen min,og når jeg begynnte på jobb igjen,fikk jeg ingen oppfølging (som jeg liksom skulle) og jeg falt ut av hele opplegget... Alt har kommet på igjen,og mere til :(

Så jeg kan desverre ikke anbefale dette kurset til deg om du syntes alt er et ork (det skal myye viljestyrke til for å holde ut så lenge på shakes og ikke få lov å spise eller tygge på noe annet!!)

Men selvfølgelig,du har nok tenkt gjennom dette grundig,og funnet ut at det passer deg :)

Jeg har ikke tenkt å gå lenger enn to uker på pulver. Jeg hadde aldri klart ni uker, så du var kjempeflink som klarte det altså! Den største grunnen til at jeg valgte Easylife var for å få en - støttegruppe eller hva jeg skal si. Jeg er enslig, så jeg har ikke en partner å støtte meg på. Planen er to uker med pulver og deretter lavkarbo og trening. Håper min erfaring med Easylife blir bedre enn din. Jeg kommer til å skrive journal om hvordan ting går. Jeg har allerede betalt og skrevet under på kontrakt, så nå må jeg nesten gjøre det jeg kan for å få det til å fungere. Sette pris på kommentaren din da. Det er alltid greit å høre ris og ros synes jeg.

Hvordan går det med deg nå da?

Janeymaleney sa for siden:

Klarte og klarte fru Blomm ;) det var ikke akkurat som om jeg bare drakk de heller. Det ble rett og slett for strengt. Ingen te om det var frukt-te,ikke tyggis,ingenting. Og shakene er ikke akkurat gode :(

Vi fikk beskjed om at de som veide mest (var forskjellige vekter på alle) skulle gå på shaker i 9 uker,men det var max. Problemet mitt var å begynne i jobb igjen,som kuttet treningen og samtidig som oppfølgingen av de stoppet...da ble det lett å bare spise litt sjokolade,så litt til,litt til...

Var på 90-tallet når jeg var "lavest" på kuren,mens nå er jeg over 115. Kanskje til og med 120 :( helt krise med andre ord.

Men jeg har en småttis på snart 5 mnd som blir fullammet fortsatt,så jeg avventer å begynne på lavkarbo enda. (og jeg klaarer ikke å bare redusere litt...må gå fullt inn for det!)

Jeg skjønner tankegangen - all or nothing.

Det er fint at du er her inne mens du grubler på ditt neste trekk. Om ikke annet kan du samle på oppskrifter og andre lure ting :)

Bønna200 sa for siden:

Jeg har også maange kilo som skal vekk. Da jeg begynte på lavkarbo gikk jeg fort ned fra 140 til 133. Men så stoppet det helt opp! :mad:
Og det skyldes nok dessverre medisiner som jeg er avhengig av å ta en god stund enda. Og de samler jo vann til den store gullmedaljen, så gått opp til 137 igjen nå... Men det ser jeg jo er vann, for får ikke på meg ringer, sokkene lager store groper osv.
For min del så er det helt uaktuelt med pulver og operasjoner.
Har gått ned 50 kilo før, ved lavkcalori, men selv om jeg gjorde det samme og var flink pike gikk jeg opp igjen i rekordfart og det stoppet ikke før jeg begynte med lavkarbo. Så nå øker ikke vektel lenger hvertfall:)
Jeg skal bare fortsette med det jeg har gjort fram til nå og være tålmodig, så skal det nok gå nedover her igjen:ja:
Jeg skulle gjerne trent litt også, men etter jeg brakk ankelen ifjor ble den satt i feil posisjon ved operasjonen og det setter meg veldig tilbake. Før kunne jeg gå 12 km om dagen og trente aerobic flere ganger i uken. Nå blir det så feilbelastning når jeg går at jeg er heldig om jeg har klart en km. Blir feilbelastning for ryggen også og har alt såpass problemer med den at sykling går heller ikke:o Tenkte ta meg en runde aerobic uten løp og hopp, men balansen har blitt så dårlig at jeg hele tiden tipper til høyre og holder på å gå rett i bakken:eek:
Men nå har jeg kjøpt meg strikk, så da får jeg trent uten å belaste kroppen:)
Har en lang vei å gå, men det er ikke bare vekten jeg tenker på. Jeg vil bare bli såpass frisk at jeg kan leve nogenlunde normalt igjen:D

Trist å høre at du har det kjipt :( Er ikke noen god tilværelse å være i når man både har dårlig selvbilde og mangler støtte og varme fra sin kjære. Håper det blir bedre! Lykke til! :klem:

Dette syns jeg var et kjempegodt råd! Den mentale omstillingen tar nemlig en stund.

Trening med strikk er supert! Jeg har kjempeproblemer med balansen, men synes strikk-trening fungerer bra. Hang in there!

Lykke til, alle sammen. Dere er flotte, og vi skal klare dette!

Bønna200 sa for siden:

MissPivotal: Er det noen spesiell grunn til at du har dårlig balanse? Jeg har også en forstyrrelse på balansenerven og har alltid hatt store problemer f.eks nedover trapper:o Og etter det med ankelen ble det jo ikke bedre akkurat.
Men jeg har trent en god del med strikk før og fant ut at det var veldig effektivt for å starmme opp, hvertfall:) Mitt problem er at jeg pga fibromyalgi har mye vondt i henda, så det er vanskelig å holde strikken store deler av tida. Derfor jeg slutta med det. Men nå har jeg ikke så mange muligheter igjen, lissom. Hovedsaken er å få litt mer muskler i beina og kjernemusklaturen igjen. For etter lang tid uten å kunne gå så er det jo ikke noe igjen der og det setter jo en stopper for mange andre ting også.
Men siden jeg har mindre vondt på dette kostholdet ser jeg litt lysere på det:)

Tippsi sa for siden:

Gu så deilig og se at det er mange flere her inne med ekstrem overvekt. Selv veide jeg 145 da jeg startet etter påske og har gått ned til 129. Har heldigvis gubben lamme meg som backer meg opp. Så fant vi ut forige uka at nå skulle vi begynne og trene. Halvtime swing og en runde med pilates ca hver kveld. Problemet er bare det at vi begge er plutselig gått opp 2 kg hver. Skjønner ingenting jeg. Får tru det er pga. Alt vannet vi drikker :-/. Men men vi gir oss ikke. Men jeg plages mye med sår i svangen og under hengemagen så jeg vet ikke om jeg må vurdere opperasjon etterhvert. Er jo bare midt i 20 årene, men vet ikke om den har noen mulighet til og trekke seg tilbake. Noen som har erfaring der?

lucifine sa for siden:

1. de sier muskler veier mer enn fett så det kan være derfor?
  2. Det KAN trekke seg inn en del dersom det får TID..
  3. Potetmel der huden berører hverandre hindrer fuktighet (og dermed hindrer at sår oppstår).

Måne sa for siden:

Slenger meg inn her, jeg også:)
Startvekt var 147 og målet er 75 kg. Jeg har gått ned 13,2 av de 72 jeg skal ned, og er forsatt ved friskt mot :p
Vår skaper var litt i godlage da h*n delte ut kroppsdeler til meg, og jeg endte med en ekstra ryggvirvel i korsryggen. Denne gjør ryggen svai, og med stor og tung mage, så blir faren for skiveutglidning stor. Det har jeg heldigvis unngått, men jeg har fått beskjed om å ikke presse rygg mer enn nødvendig helt ennå. Vanlig husarbeid er nok...sukk Noen kilo til ned, og litt mer styrkende ryggøvelser først! Så jeg har ikke fått trent noe særlig til nå, men kjenner på kroppen at den snart er klar til rolige tusleturer på mykt underlag, og det er en deilig følelse!! :D

mio87 sa for siden:

så flink du er!begynte på samme vekt vi to da :) men du har gått ned mer enn meg, flinking!! :)

lykke til på ferden :D dette skal vi klare!

lucifine sa for siden:

Måtte bare sitere meg selv her fra en annen tråd:
[quote=lucifine;1212859]
I dag så jeg et tall som jeg ikke kan huske sist jeg så....!

----------------> 100,7 kg

Åh ! Velkommen i 'Vi som skal under 90-klubben' ! :ja:

Snaaaaaaart ! :heia:

lucifine sa for siden:

Som jeg gleder meg til å bli med i gruppen!!!

Det er utrolig fantastisk å bare se TO siffer på den forpulte vekta ! :ja:

:heia: :heia: :heia:

lucifine sa for siden:

Tror ikke jeg vet hvordan to siffer på vekta ser ut engang!

800 gram igjen !

Jeg vet ikke om NOEN følelse som den jeg hadde da jeg var under hundre. . .

GLED DEG ! Men det gjør du jo ! :lol:

Og en :klem:

Når har du veiedag ?

lucifine sa for siden:

Må tilstå at jeg ikke har fast veiedag.. Blir til at jeg hopper på vekta på morgenen og sjekker (for jeg er elendig til å gå rundt og lure). Tipper at neste uke, etter tanta er ferdig, så er jeg rett under den magiske grensen!

Vi ser frem til å ønske deg varmt velkommen i 90-kilosklubben. Jeg har veiedag på fredager, men snikveier stadig vekk. Men jeg sier til meg selv at vekta er ikke 'offisiell' og 'ånkli' før fredager. :lol:

Stå på ! :klem:

Nnem sa for siden:

Sånn holder jeg på også, men min dag er mandager.

Jeg har litt svake knær, og så har jeg sinnssykt store former som trekker meg i alle retninger :P Men ingen annen grunn, nei. Balansering er helt umulig på mange av de øvelsene jeg gjerne skulle klart å gjennomført. Spesielt utfall. Null sjanse!

Gratulerer! :D SÅ flott! :D

Uff.. Jeg sliter veldig med treningsmotivasjonen nå. Merker også en tendens til å kose meg litt vel mye med lovlige ting. En bit mørk sjokolade her, et glass sukkerfri brus der, en lavkarbomuffin her. Ikke akkurat en trend jeg ønsker å fortsette med. Har tatt på meg litt mye i det siste, og det gjør meg sliten og mer tilbøyelig til å ha cravings. Må ta en ordentlig tak i meg selv så jeg ikke sklir ut, men kjenner at energien mangler. Uff.. :(

sandza sa for siden:

hei, jeg er ganske ny her inne. (registrerte meg for noen år siden men har aldri brukt forumet før nå) jeg skal ned 55 kilo i første omgang. kjempe fint å ha en egen tråd for oss som skal masse ned :) jeg blir kjempeglad for hver kilo som forsvinner men også litt motløs når jeg tenker på hvor mange kg til som skal av:(

Nevalensis sa for siden:

Skjønner at jeg ikke er den eneste som vil ned mange, mange kilo. Nærmere 140 kg og skal derfor forsøke å gå ned en hel del kg før jeg kan si meg fornøyd. Fint med et slikt forum. Funnet masse oppskrifter og tips allerede. Det må sies at jeg sliter litt med å spise alt, frykten for fett, om noen kjenner seg igjen i det? Vel, jeg forsøker. Lukker øynene og tenker på fremtiden. En fremtiden med minst -50 kg. Sukk...

Måne sa for siden:

Velkommen til oss Nevalensis :)
Frykten for fett er velkjent...hvertfall for meg.. syns det var kjempeskummelt med alt fettet som skulle inntas, og ristet fortvilet på hodet for hvert måltid : "Dette kan aldri gå bra. Jeg kommer til å øke 5 kg første uken. Himmel, hvordan skal dette gå? Magesyre og alt, jeg kommer til å bli kjempedårlig!!" :rolleyes:
I dag har jeg skjønt at fettet er veldig viktig for vektnedgang, og at ting stopper opp om jeg ikke får i meg nok. Tåler det gjør jeg også;)
Kan forsatt synes at fett er litt ekkelt, men de dagene knasker jeg litt valnøtter eller mandler...det har hvertfall hjulpet meg over de verste kneikene:)

Lykke til!! :heia:

Måne sa for siden:

Pssst...stå med en fot på gulvet :p

Nnem sa for siden:

dytter litt for nye medlemmer:)

Engledans sa for siden:

og gamle medlemmer som ikke er helt med.......:D

Nnem sa for siden:

Hehe;)

Drømmeren sa for siden:

Skriver dere inn vekt osv i denne tråden også?
Legger inn mine veiinger ihvertfall ;)

20.9.11 : 137.7 kg
28.9.11 : 134.7 - 3kg:D
31.10.11: 133.8 - 0.9kg:)

• 3.9 kg:D

Måne sa for siden:

Hei og velkommen Drømmeren!:)
Selv bruker jeg 30+ veietråden til akkurat det formålet, men dette er jo en pratetråd, og i pratetråder kan man vel snakke om det som opptar en i hverdagen, og det gjør jo vektnedgang/-oppgang ;)

Dolsi sa for siden:

Jeg var også veldig stor før. Hele 162 kg og med en bmi på 53.
Søkte om slankeoperasjon i 2001 og ventet i hele 4 år på operasjonen min.
Mens jeg sto på liste, begynte jeg på Atkinskur.
Den gikk jeg på veldig lenge og gikk da også ned 46 kg, men så stagnerte vekta mi lenge før jeg var i mål.
Oppsøkte da en fedonlege og ble satt på eurodiet. Det funka ikke for meg, så jeg ga opp hele lavkarbogreia og la på meg de 46 kiloene pluss 7 til i rekordfart.
Heldigvis hadde jeg plassen min på operasjonslista og fikk min gbp.
Dette er 6 år siden, gikk ned 82 kilo på 1,5 år og er stabil på vekta.
Går litt opp og ned i vekt i forbindelse med jul og sommerferien da. Dette pga jeg da unner meg mer.
Det ligger mye jobbing bak dette å holde vekta da, så nå prøver jeg å spise veldig sunt og med lite fett og mindre karbohydrater.
Funker fint for meg :)

Drømmeren sa for siden:

Skal vi alle legge inn vekt osv der da?

Drømmeren sa for siden:

Legen sendte henvisning for meg for noen mnd siden.. fikk brev fra sykehuset om at jeg skal på samtale senest juni 2012... så er ca 1 års ventetid på samtale her... muligens enda lengre til en evt operasjon... men varierer fra sykehus til sykehus

sistegang sa for siden:

Hvordan spise opp en elefant? Bit for bit. Ikke tenk på de 50 kg, sett deg delmål som er realistiske. Så er det mulig

Etter å ha brukt 30 år av livet på å unngå fett, sleit jeg og veldig i begynnelsen. Nå går det greit.

Har du tenkt på å kanskje følge ketolysekuren og ikke bare lavkarbo. Det er jo supereffektivt for oss som har (hadde) veldig mye å ta av. Da jeg begynte hadde jeg bestemt meg for å søke om operasjon om et halvt år. Det slapp jeg, og jeg er så glad for det.

Jeg elsker ketolyse ! :love:

Man blir så mett og tilfreds av det, - og søthungeren forsvinner.

Worth a try ! :ja:

Drømmeren sa for siden:

[INDENT]Opprinnelig lagt inn av Drømmeren, her.
Legen sendte henvisning for meg for noen mnd siden.. fikk brev fra sykehuset om at jeg skal på samtale senest juni 2012... så er ca 1 års ventetid på samtale her... muligens enda lengre til en evt operasjon... men varierer fra sykehus til sykehus

[/INDENT]Har du tenkt på å kanskje følge ketolysekuren og ikke bare lavkarbo. Det er jo supereffektivt for oss som har (hadde) veldig mye å ta av. Da jeg begynte hadde jeg bestemt meg for å søke om operasjon om et halvt år. Det slapp jeg, og jeg er så glad for det.

prøvde ketolyse før , men den var for "streng" til at jeg klarte å holde meg til den.. Derfor prøver jeg lavkarbo nå...
Hvor mye går du i gjennomsnitt ned i uka da på ketolysen?

Det der med vektnedgang er såååå individuelt, Drømmeren. Men det går tregere og tregere.... Det tror jeg er gjengs for alle dietter. Poenget for meg er at jeg har lagt om kostholdet en gang for alle. Har holdt på siden midten av mars, jeg. Det får bare ta den tiden det tar.

Jeg har vel gått ned sånn i gjennomsnitt ca 1/2 kilo i uka, tror jeg.

Lykke til med prosjektet ditt uansett hva du velger ! :blomster:

Drømmeren sa for siden:

takk for det.. ja jeg prøver lavkarbo en stund så får jeg se om jeg vil fortsette på den eller gå over på noe annet;)

Måne sa for siden:

De som ønsker kan legge det inn der ja:)

Signerer den :ja:

Hvordan går det med dere, alle sammen?

lucifine sa for siden:

bhmål: 90cm (105 før)
midje: 96cm (115 før)
hofte: 117cm (144 før)

og minus ca 28kg (+/- pga sykdom og mens)

Måne sa for siden:

• 18,6 kg i dag, og delmål 2 er nådd med 1 kg margin :D
    Finner ikke lappen med de forrige målene på..hmm..hvor har jeg gjemt den nå da?? :confused:

Nnem sa for siden:

Henger fortsatt på. Rundet 15 kg i dag. Går tregt, men er super fornøyd:D

kiril sa for siden:

Hei Hei
Jeg har hatt mer enn 50 kg å ta av, nå har jeg egentlig 44 kg igjen for å lande på akkuratt 25 i bmi :) har gått ned 18 kg :)

Juhuuuuu, Nnem ! Du er råflink !
Stå på ! :heia:

Så flott! Selv har jeg gått ned litt over 17 kg nå, og har i underkant av 3 kg igjen før mitt neste delmål. Gleder meg sykt til jeg kan si at jeg har gått ned 20 kg! Sist jeg fikk til å gå ned en del i vekt, var det 20 kg jeg gikk ned. Nå er jeg jeg like tung som jeg var når jeg startet den gangen.. Men, føles likevel deilig ut. Under 100 kg virker plutselig ikke sååååå uoppnåelig ut lenger :)

Engledans sa for siden:

Så flinke dere er.Her er det nesten stillstsnd, eller ikke stillstand, men går opp og ned de samme 3 kiloene, mellom 118 og 120......det har jeg gjort siden i mai egentlig.....frustrerende.Var nede i 117, etter et par høykarbodager i høst, men det var ikke så lenge nei.
Så jeg er litt frustrert, siden jeg har så mange kilo som skal bort, så har ikke tid til å stå bom stille:D

Bønna200 sa for siden:

Så flinke dere er alle sammen:heia:

Jeg har jo gått opp jevnt og trutt de siste par årene, uansett hva jeg har gjort.
Men siden september har jeg helt sluttet å gå opp:)

Så selv om jeg ikke går ned er jeg bare strålende fornøyd med at vekten er stabil. Tallet 138, til tross:o
Det kan jo bety at det skjer forandringer i kroppen og at jeg plutselig begynner å gå ned etter hvert:)

Men går fortsatt på medisiner som ikke er helt vektvennelige...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.