< Tilbake til oversikten

Lavkarbobrød i induksjonsfasen

ajna11 sa for siden:

Vurdere sterkt å begynne med atkins dietten. Hos bakeren her vi bor selger de lavkarbobrød (70kr) som skal inneholde ca2g karb pr skive. Kan jeg spise et eller to av det i løpet av dagen hvis jeg spiser nok grønnsaker(12g karbo) og proteiner, og holder meg under 20 g karb pr dag selv om ikke det er oppskrevet i listen over lovlig mat i første fasen. Det står man kan spise kornprod hvis en posjon tilsvarer under 3 g karb. Bare lurer for er redd for å ødelegge alt hvis jeg spiser en skive om dagen el noe. Ser mange spiser hj laget kn brød så burde kanskje gå for det samme??

sisl sa for siden:

Planer om å komme i gang. Er ca 25-30 kg som jeg skal ha vekk. Men hvordan starter jeg..? Tips mottas m takk.

Rin sa for siden:

Hei, ajna11!

Det kan godt hende at du vil få god effekt av å prøve atkins induksjon med en skive lavkarbobrød om dagen. Dette er jo avhengig av den enkelte, og det er forsåvidt viktigere at kost-endringen er gjennomførbar for deg enn at det er 100% perfekt i forhold til en regelbok. MEN - det er selvfølgelig et men - det vil sannsynligvis være aller best for kroppen din å la de første 14 dagene med induksjonsfasen være den detoxen/renseprosessen den er ment å være - og det betyr rene og hele matvarer, og ingen kornprodukter/brøderstatninger. Etter de 14 dagene er det fritt frem for å introdusere frø/nøtter igjen - slik at du da virkelig kan kjenne på kroppen hvor godt du tåler det, samt observere om det endrer noe i forhold til eventuell vektnedgang. Det er en god og lærerik prosess det er greit å ha med seg. :) Men, som sagt - det er ditt liv og ditt kosthold det er snakk om, og til syvende og sist er det du som avgjør om lavkarbobrød skal få være med i hverdagen din eller ikke...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.