ketoseprinsen sa for siden:
Hei.
Leser jo i boken at man ikke kan tygge de fleste sorter tyggegummi pga sorbitol o.l. Er det noen tyggiser dere godtfolk vet om som funker?
Ikke at det er en nødvendighet, bare litt koselig en gang i blandt. :)
ketoseprinsen sa for siden:
Hei.
Leser jo i boken at man ikke kan tygge de fleste sorter tyggegummi pga sorbitol o.l. Er det noen tyggiser dere godtfolk vet om som funker?
Ikke at det er en nødvendighet, bare litt koselig en gang i blandt. :)
Jabba sa for siden:
Nei, faktisk ikke. Har ikke funnet tyggi som ikke er søtet med xylitol eller sorbitol....
Hyl ut hvis noen har funnet dette!!!
lizzie sa for siden:
Kjøpte en pakke med Lakerol salvi tyggegummi i sverige, riktig nok søt stoffer i den men står merket med 64 g karbo pr 100g, hvorav 64 g sukkeralkololer.
Den må vel være grei og døyve stålånden med en gang i blandt eller ?:confused:
Gerd sa for siden:
Hva er den søtet med?
lizzie sa for siden:
ojsann stort sett alt ser det ut som : sorbitol, maltitol, maltitolsirup, xylitol, aspartam og acesulfam-k...
kanskje la ånden være som den er:(
Gerd sa for siden:
var det jeg var redd for ja :ja:
Jeg har kjøpt meg vademecomspray på apoteket. Den er kjekk å ha :)
lizzie sa for siden:
Det skal jammen jeg gjøre også, hender jeg må møte nye folk i jobb sammenheng, og det er ikke like gøy alltid :rolleyes:
Gerd sa for siden:
Nei det kan jeg skrive under på :lol: Det har hendt folk har rygga :o
Olympia sa for siden:
Caroxin tyggis fra apoteket inneholder ikke aspartam, men har ikke pakken forran meg så husker ikke hva slags søtning den inneholder
Gerd sa for siden:
Google er en fin ting :D
www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=463084&c=1310&g=false
Fremdeles sorbitol, og dermed ikke noe for oss på ketolyse .
Jabba sa for siden:
Sorbitol - er ikke det fy, fy???
Gerd sa for siden:
Jo, som trådstarter skriver i 1.innlegget :ja:
lizzie sa for siden:
hehe, husker tilbake til de hine hårde dager, da var hydrogen peroxide noe vi kjøpte i store flasker på apoteket og bleket håret med :eek: bleker tennene denne kanskje da:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.