< Tilbake til oversikten

Fedon slankeis!

HP sa for siden:

Nå er den endelig her!

Løsningen på alle våre vektproblemer? :snill: Lurer på hvem som har bestemt at det er en slanke is... men, men.

Jeg har akkurat "nytt" en - den var veldig god, men ganske tørr, raspet liksom på tunga. Sikkert bedre om jeg tiner den litt til, men den mangler liksom noe... Fett! Fett er det den mangler. :snill: Isen er karbohydrat og fettredusert, protein- og fiberrik.

Den var god! :ja: Men nå har jeg lyst på fløøøøøte is... :sikle:

Les mer her: www.isbilen.no/?id=32&title=fedon-iskrem

Amica sa for siden:

Har du sett..Finnes ikke isbiler i Trondheim :eek: Jeg som har "vokst opp med isbilen" :(

Jaja, ingen Fedon is på meg da..

boble sa for siden:

Hmfff... Sikkert bra,men kan vi ikke lage vel så god selv?

Lettvint,da. Fedon er nok en luring,han..
Kommer til å prøve,tenker jeg. Må bare vente på bjelleklangen.:D

Muskat sa for siden:

Karamellis? Alvorlig talt, karamell er det siste jeg kan tenke meg som karboredusert produkt, begrepet "karamellisert" betyr jo at sukker blir brunet!

Men rent bortsett fra at lavkarbo karamellsaus får hårene til å reise seg i nakken på meg, så lurer jeg på hva som er forskjellen på denne og de sukkerfrie isene? Noen som vet innholdet på de forskjellige? Jeg fant ikke noe på siden deres.

Muskat

Summer sa for siden:

Forskjellen er vel at Fedon har fruktose og lettisen har aspartam og polydextrose.
Kansje det derfor er mer karber i isen? Jeg kan ikke se noe om karbene på lettisen, men fedons er 13.1. Men den er hvertfall ikke kunstig søtstoff i..:)

Daizy sa for siden:

Hmmm jeg som ble så glad. Også var det aaalt for mye karber i fedons versjon. Er det ingen som vet hva "sukkerfri jordbær" eller "sukkerfri sjokolade" inneholder av karber??? Står jo ingen email på sidene heller... fortvilet :(

Summer sa for siden:

Princessme: Hvis du trykker på lenken der det står les mer, så får du den informasjonen. :)

Daizy sa for siden:

Les mer hvor??? tydligvis blind ;)

Daizy sa for siden:

Info om sukkerfri sjokolade eller jordbær, ikke fedon altså :)

HP sa for siden:

Lenken fungerer den :) Nederst i første innlegg :)

Daizy sa for siden:

Ja.. jeg har vært inne på den lenken... og der så jeg sukkerfri jordbær og sukkerfri sjokolade. Men det er jo ikke noe mer info om de, enn at isbilen har de...

Aline sa for siden:

fant heller ikke ut noe mer om de... kanskje en mail må til?? :)

Albertine sa for siden:

ÅJODA!!! Det finnes isbiler i Trondheim! Har blitt tyrannisert av dem hver eneste mandag i årevis jeg...

HP sa for siden:

Er bare isbilen som selger denne isen :)

Nille sa for siden:

Slankeis og slankeis fru blom..... Finner ikke noe "næringsinnhold" på den jeg. Vet du HP ???

..............næh, - tror jeg lager egen fløøøøøøøøøøøøte is jeg !! :sikle:

Summer sa for siden:

Beklager, jeg trodde det var snakk om sjokoladene fra Fedons sider..:o

HP sa for siden:

Næringsinnhold - 100g vare:
kcal: 103, Protein 4, Karbohydrat 13.1, Fett 3.3, Kostfiber 13,9

En porsjon er 70 gram

Hjemmelaget fløteis er nok et mye bedre alternativ. Lindbergisen vil jeg ikke karakterisere som fløteis... :p

matgal sa for siden:

Isbilen altså, ikke hjemis.. Så da er det "norge rundt"-sangen.. Ikke "dingding". Jeg syns det var dødskjipt.. For her har jeg bare hørt "dingding".. Men heldigvis går "norge rundt" forbi hos mamman og pappan min.. Så de kan jo kjøpe til meg.. :D

HP sa for siden:

"norge rundt" :ja:

Det er det som er det kjipe med å bo i en dal... Hører den heeeele dagen, når den er her. :) Endelig kan jeg kjøpe noe også :cool:

matgal sa for siden:

det liker vi!!! :D

Helene sa for siden:

Hadde en samtale med en av lærerne mine i dag som er styre sjef i isbilen. Han sier at det snart kommer en nesten karbohydrat fri is i tillegg til de 4 "lett isene" som er til nå.. altså 2 beger, 1 pinne og fedon sin.

Han sier og at det kan gå lang tid til de kommer i butikken. for at de i hele tatt skal komme i butikken må de komme til de å spørre veldig pent..

men nå har jeg sendt en melding til svigermor på bestilling på en pakke is ( er litt is sjuk, og jobber de dagene bilen er hos meg) og læreren sa han kansje skulle ta med en pakke en dag ov gi til klassen så vi skulle få smake litt :D

Daizy sa for siden:

Dette er næringsinnholdet til lindbergisen, ikke sant?! Vet du noe om de lettisene HP??

matgal sa for siden:

Jeg sa isbilen ikke kjørte her... Men i dag, da jeg gikk ut i hagen med bikkja... Gjett hva som stod på parkeringsplassen som er ved siden av hagen min a.... ISBILEN!!! Jippi... Jeg prøvde å rope over til han i bilen fra hagen min for å spørre når den kom til å være her.. For han hadde ikke noe lyd på... Men han hørte meg ikke, også bare kjørte han :( Men jeg håper han kommer tilbake om noen uker.. For da kan jeg smake på isen... :D

Daizy sa for siden:

Jeg fant dette om jordbær-lettisen på isbilen.no idag:
www.isbilen.no/?id=35&title=sukkerfri-lettis-jordbaer

Næringsinnhold pr. 100 g vare: ca 430 KJ (98 Kcal) , protein ca 4 g, fett ca 4,5 g, karbohydrater ca. 21 g, herav 12,5 g fra polydextrose. Nettovekt: ca 70 g

Er polydextrose sukkeralkohol? Så isen inneholder 8.5 kh per 100 gram og 5.95 kh per is???
Ikke så gærnt vel? :sikle:

MHM sa for siden:

Polydextrose er et fiber som ikke skal telles med.

6 gram kh kan vi vel tåle ja! :D

Daizy sa for siden:

JIPPi!!! Takk MHM :D

Sjokoisen inneholdt 5.2 kh per stk :sikle:

bestile fra isbilen :ja:

Tidligere bruker sa for siden:

Isbilen var her for en stund siden, men var ikke noe Fedon-is der! :( snurt

songbird sa for siden:

Jeg har smakt fedon-isen, og jeg likte den veldig godt. Selvfølgelig ikke den beste isen, men ble fort en favoritt siden jeg sitter igjen med bedre samvittighet etter å ha spist den, enn om jeg hadde spist en annen type:) Karamellsausen tror jeg ikke er vanlig karamell, men en type aroma. Isen har visst mindre kh enn andre iser, og lavere GI. Et tips er å ta isen ut av boksen, å server den sammen med en fruktsalat. Mmm..:p

Hege_ sa for siden:

1. mai-dessert?

Yonah sa for siden:

Jeg kjøpte fedonisen i dag. Den inneholder ikke fruktose nå. Bare kunstig, bl.a aspartam. 13.1 karb hvorav 9.3 fra sukkerarter.

b1_ sa for siden:

Heia,

Her hvor jeg bor er det hjemis som dingding'er i gaten; så eg tok å sendt en bestilling på mail til isbilen eg :D Skal få beskjed når de kommer til min adresse, så da sitter eg her parat til å løøøpe (eeh, kan sikkert ta dager, veker..men sikler etter sunn is ja) :)

kaspara sa for siden:

går det inne å få kjøpt isen andre steder enn på bilen??
Hvorfor kan ikke f.eks life-kjeden ha den i handel? De fører jo fedonprodukter...hm...
is er det beste jeg vet, har veeeldig lyst å prøve denne, er bare redd for at jeg ikke klarer å stoppe hvis jeg får smaken på den!

Carisma sa for siden:

Ser at hjem-is reklamerer med sukkerfrie iser, og light-pakker også. Har du, eller noen andre, testet noen av de?

Nille sa for siden:

Etter å ha smakt lett-isen i Norge, sitter jeg her i Houston med en CarbSmart ispinne. Deilig vaniljeis med sjokoladeovertrekk m/nøtter :sikle: 5 karber pr stk. Den som kunne importere slike til Norge... Men det er vel tvilsomt. De jeg kjøpte i går smelta nesten på vei fra butikken til brors fryser ! :p

Iset sa for siden:

Åååh er du i Houston nå? Så kjekt! Mamma bodde i Midland da hun var 20, hun skulle gifte seg der men avsluttet forlovelsen og reiste hjem pga hjemlengsel. Hehe jaja...

De ispinnene hørtes digg ut! Dumme kjedelige Norge!!!

Karin sa for siden:

Nei, søren heller, folkens, kan vi ikke lage dette bedre selv da???

Eggedosis med søtstoff, bland med krem. . . og tilsett etter smak noe du liker. Først og fremst vaniljesmak, da. F eks dråper, ekstrakt, eller best av alt frø (utskrapt)fra en vaniljestang. Best om man varmer den opp, splittet, i fløten, før man pisker fløten.

Bare kjør noen jordbær i blitzeren (food-processor, f eks), eller legg til litt smeltet 70-% sjokolade og litt kakao, eller. . . Hallo! Dette er bare hva vi gidder - det er fryktelig enkelt å lage is! (Sier hun som ikke har gjort det på 2 år - men som heller ikke er så begeistret for is i utgangspunktet, da. . . )

Carisma sa for siden:

Forresten, noen som har prøvd å lage den mascarpone isen fra fedon kokeboka?

Iset sa for siden:

Karin: jaa hjemmelaget is er digg, jeg har også laget det i mange år. Min favoritt er med sitronolje eller med knuste advantagebars (blir sånn "cookies 'n cream"). :D

Amk sa for siden:

Det finnes ikke isbiler i Trondheim?! Jo, så klart gjør det det:D Har du ikke sett isbilen? Senest i går så jeg isbilen.

Nelly sa for siden:

Jeg ville kjøpe Fedon isen her om dagen, men så sa isbil mannen at Fedon var gått konkurs...

Nille sa for siden:

Det har han pr. dato ikke. Det er i såfall en "nyhet" hverken Fedon selv, VG eller Dagbladet - (eller andre aviser/TV for den saks skyld) har fått med seg.

Men kanskje mannen på isbilen sitter på "inside information" - hvem vet ?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.