< Tilbake til oversikten

Vektoppgang av mørk sjokolade?

MissPivotal sa for siden:

Siden jeg for første gang siden jeg startet med ketolyse nøt noen ruter mørk sjokolade i går, tenkte jeg at jeg skulle gå på vekten i dag også for å sjekke om det hadde noen innvirkning. Opp 900 gram! :eek: Jeg spiste fire små ruter, noe som ikke ble et helt gram karbs engang. Så jeg lurer på om andre har noen erfaring med dette? Resten av kosten i går var helt normal, med to salater. Den ene med tacokjøttdeig (hjemmelaget krydder) og den andre med kylling og bacon.

Gerd sa for siden:

At vekta svinger er ganske normalt :ja:

Og noen ruter mørk sjokolade gir ikke 900g oppgang ;)

Og det er ikke fett du har gått opp.

Men det kan være at kroppen samler litt vann, pga. salt i maten,(bacon f.eks) det kan være hormoner, stress osv osv....

Ok, det hørtes logisk ut :) Takk for kjapt svar! :)

Newstart sa for siden:

Vekta varierer fra dag til dag, så ta det helt ned ro:D

Timiane sa for siden:

Jeg går opp to kilo like før jeg skal ha mensen. Holder du dietten, går du ned i det lange løp:D

Jeg skal holde den, tro meg! Endelig noe som fungerer, som jeg helt fint kan leve med lenge! :D

Marina sa for siden:

Jeg spiser mørk sjokolade et par ganger i uken. Ingen innvirkning på vekten i det heletatt :D Nyt sjokoladen!

Men vekten varierer veldig etter når på dagen du veier deg. Fikk et tips da jeg gikk på sykepleierskole: vei deg på morgenen etter du har vært på do, men før du har spist. Da veier du ikke mageinnholdet, men deg selv :)

Jeg veier meg alltid om morgenen, etter do, før mat/vann :) And nuuuude ;D

Tulla1966 sa for siden:

Jeg har spist mørk sjokolade (70/85%) hver dag til kaffen siden jeg startet med lavkarbo i slutten av mai.
Jeg har gått ned ca. 13 kg, så det har hatt liten/ingen innvirkning på min vektnedgang hittil.

Nå har jeg (nesten) byttet ut all den mørke sjokoladen med en fløteskvett i kaffen 2-3 ganger pr. dag i stedet.

Den mørke sjokoladen har vært allt det "søte" jeg har spist. Har ikke brukt sukkererstatninger i noe mat. Heller ikke noen form for ligth-brus, drikker kun mineralvann m/smak.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.