< Tilbake til oversikten

Innhold i Cavalier. Hjelp!

MissPivotal sa for siden:

Har søkt LITT på forumet, men siden jeg sitter med plata i hånda, er jeg litt utålmodig :P Må dessuten lage mat nå. Derfor håper jeg at noen kan hjelpe meg litt fort! Jeg skjønner ikke næringsinnholdet.

Karbs 27,7 g pr 100, hvorav polyoler 22 g og sukker 0,8 g. Videre står det 17, 7 g kostfiber. Hvor mange netkarber blir det pr 100 g?

Lillemy71 sa for siden:

5,7 g karber per 100 g :D

Lillemy71 sa for siden:

Bare en digresjon: Ser at Cavalier allerede reklamerer med at så fort stevia blir lovig så kommer cavalierjokolade med Stevia - jeg gledere meg allerede :D

www.cavalier.be/en

Hmm.. Men.. Skal ikke kostfiber trekkes fra også? Jeg ble litt forvirret da jeg mente jeg hadde lest at både polyoler og fiber skulle trekkes fra. Men da ble det jo i minus :P Men jeg har trukket fra kostfiber fra karbs i andre matvarer. Det er altså feil?

Gerd sa for siden:

Kostfiber er allerede trukket fra i (gjelder alle varene. (eu-regel) ):) unntaket gjelder amerikanske varer.

Suann sa for siden:

Kan man ikke kjøpe fra USA da?

Cyan sa for siden:

Ja, det er feil. Som Gerd sier, kostfiber er allerede trukket ifra her til lands, så det eneste du kan trekke ifra på karbohydratinnholdet er sukkeralkoholene.

Bestemamma sa for siden:

Det var jammen bra....Håper prisen går ned óg.....:D

Lillemy71 sa for siden:

Joda hadde de bare hatt Cavalier i USA, den er belgisk og blir produsert i belgia også tror jeg så de må nok følge EU-regler. Jeg har ihvertfall ikke klart å finne den så langt i USA ellers hadde jeg selvfølgelig bestilt.

Lillemy71 sa for siden:

Kan jo håpe men jeg regner med at Steviaprodukter kommer til å være grisedyre, ihvertfall sånn til å begynne med til det begynner å bli mer vanlig.

Jabba sa for siden:

Jeg ba om å oppdatert via mail når endringen inntraff (stevia-cavalier siden som det er linket til). Kanskje alle burde gjøre det ? For å vise at vi er mange som vil ha Cavalier m Stevia....

VELDIG godt å få oppklart :) Da skal jeg slutte å trekke fra fiber to ganger sporenstreks ;)

Lillemy71 sa for siden:

Har prøvd denne og jeg syntes ikke den var noe, men det er jo smak og behag. Den eneste sukkerfri sjokoladen jeg har likt så langt er Cavalier, men malitol er jo et h*lvete for magan så derfor ser jeg fremt til å prøve steviaversjonen :D

Bestemamma sa for siden:

Da er det gjort....:D

Lillemy71 sa for siden:

Og det kommer så fort Stevia er lovlig brukt i mat i EU som det helt klart å tydelig står på nettidene til Cavalier. Er ikke C som holder igjen det er diverse EU direktiver som skal igjennom før det er lovlig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.