< Tilbake til oversikten

Caffe latte - men hva er best for å lage melkeskum...?

Midnight Choir sa for siden:

Hei!

Jeg elsker caffe latte, men vil jo følgelig være ytterst forsiktig med melken og velge riktig melkeprodukt. Det er ikke snakk om mange kaffe pr dag, men jeg savner å drikke annet enn svart kaffe. Ville dere brukt H-melk, går det an å lage melkeskum med kokosmelk eller finnes det andre lure triks?

Nerthus sa for siden:

Fløte+vann bør gi "melkesubstitutt" :)

Bravo sa for siden:

Hvis du ikke er redd for hormoner i soyamelk, så skummer det utrolig bra - kan lage både latte og en enda mere skummende cappucino med den. Smaken er jo en annen sak, da..

Bravo sa for siden:

Og så går det an å prøve en latte med eggemelk.

JenJen sa for siden:

Det går an å lage skum med fløte også ;) Det blir ikke så tynt og lett som med melk, men skum blir det og det smaker kjempegodt :ja: H-melk funker veldig bra til skum, så om du tillater deg H-melk er det helt kurant. Jeg bruker den når jeg lager til andre, lettmelk funker ikke like bra og smaker som en lightversjon av noe som kunne vært godt :o

Cyan sa for siden:

Ser du går på Fedon, og da burde det ikke være noe problem for deg å rett og slett velge den melken du syns smaker best. Det er jo bare 1-1.5 dl som trengs til en latte og jeg regner med du ikke bøtter innpå med flere om dagen. Jeg foretrekker H-melk. Den skummer best, ergo trenger man mindre av den.

Yrla sa for siden:

Jeg synes soyamelk ,den rene, smaker supert når jeg ble vant til den. Nå synes jeg vanlig melk smaker vondt fordi det er uvant, men jeg likte det svært godt i te og kaffe tidligere. Den rene inneholder proteiner og vann og bare bittelitt fett og karbohydrater. Kanskje godt å blande soyamelk med ørlite fløte også?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.