sol66 sa for siden:
Jeg lurer på om det er noen grønnsak som ikke er "lov" mye karbo i. Vet at man ikke bør spise hverken Sukkererter eller Mais. Mer?
Spiser nemlig mye salater...
På forhånd takk :)
sol66 sa for siden:
Jeg lurer på om det er noen grønnsak som ikke er "lov" mye karbo i. Vet at man ikke bør spise hverken Sukkererter eller Mais. Mer?
Spiser nemlig mye salater...
På forhånd takk :)
sol66 sa for siden:
Jeg prøver meg på Lavkarbo. Ca 40 karbo om dagen :)
Supah sa for siden:
Grunnregelen er at de grønnsakene som vokser over jorden er tillatt, og de som vokser under jorden ikke er "lov". Unntakene jeg vet om er mais (mye karbohydrater, selv om den vokser over jorden), og sellerirot (lite karbohydrater selv om den vokser under jorden. :smile:
sol66 sa for siden:
Ok, takk skal du ha :)
Kitt sa for siden:
Du kan spise minimais i stede for vanlig mais!:)
Sukkererter inneholder da bare 5.3karber , så en belg eller 2 i salaten tar ikke knekken på lavkarbokostholdet!
Jeg bruker dem en del i wok og da bruker jeg vel en 4-5belger og vi er 4 som spiser.
Bønner er også en ting jeg savner i salat. Mye karber,men tillater meg noen få en gang i blant!:p
Marina sa for siden:
Det greieste blir å søke frem de grønnsakene du spiser mye av på f.eks www.xn--nringsinnhold-3fb.no/ og se hvor mange karber som er i de. Selv prøver jeg å holde meg unna alt som er mer enn 5 gram karbo pr 100 gram. Dersom du har smarttelefoon kan du laste ned næringsinnhold app både på apple og android :) Den er gull verdt når du handler!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.