< Tilbake til oversikten

Lavkarbo + alkohol?

popplus sa for siden:

Heisann!
Startet med lavkarbo diett, spørsmålet mitt er at siden jeg er ungdom, 19 år så blir det en del festing.. dette er noe jeg ikke har tenkt og slutte med,

Er det greit og gå på byen 2-3 ganger i måneden? Drikker for det meste sprit, da gjerne vodka, rom eller noe annet, holder meg unna øl og alt slikt. Selvfølgelig blander jeg spriten med brus ++ som har karbo i seg.

Men spørsmålet er om jeg vil gå opp drastisk i vekt på grunn av dette, om jeg er kjempe flink til å holde meg til ingen karbohydrater ellers i uken.

Takker for alle svar!!

Nerthus sa for siden:

Du vil sannsynligvis ikke gå NED i vekt om du skal drikke 2-3 ganger i mnd. Det er sikkert ikke lite alkohol hver gang heller ;) Spriten kan du blande med LETTBRUS. Ja, du KAN gå opp i vekt om du blander høykarboinntak i helgene sammen med høyfettinntak.... Samtidig trigger ofte høyt alkoholinntak sinnsykt sug etter raske karber på natta før man drar hjem... for ikke snakke om den deilige bakrusmaten ;)

Skal du ned i vekt, bør du holde deg unna festing/alkohol den tiden det tar og nå målet. Slik er det bare - det er ikke mulig og få i pose og sekk. Bestem deg så for hva som er viktigst for deg - festingen, eller vektnedgang?

Your choice!

Señora sa for siden:

Jeg må begrense meg ifht. alkohol og vektnedgang. Jeg har opplevd å gå opp 2 kilo etter en fest, men jeg har også opplevd nedgang. Jeg har funnet ut at jeg begrenser alkoholinntak/festing til max. 1 gang i måneden, og så får vekttapet ta den tiden det tar. Men jeg sørger for å drikke/spise lavkarbo gjennom hele festen.

lillemeg88 sa for siden:

Hvis du blander spriten med sukkerfri brus, eller drikker tørr vin, begrenser du ihvertfall "skaden".

Sorella sa for siden:

Selv drikker jeg alkohol innimellom, og det gir meg ikke vektøkning.
Jeg tror at jeg har funnet det som passer for meg, og at man kan reagere forskjellig.
Hvis du søker på "Alkohol" er det mange tråder, se her
Om Alkohol :)

turbokano sa for siden:

var en periode jeg var ute 2-3 ganger i måneden på lavkarbo,så lenge en var bevist på hva en drakk,så var det ikke noe problem for min del,stoppet ikke nedgangen.

Nerthus sa for siden:

TS er 19 år, og drikker helst sprit med sukkerholdig blandevann. Jeg har vært 19 år - og jeg drakk ikke to drinker og så gikk jeg hjem....

Det er uansett ikke anbefalt og drikke den første mnd på et lavkarbokosthold, dette i hovedsak for å få i gang ordentlig fettforbrenning. Blander man lavkarbo med høyt sukkerinntak i helgene går man sannsynligvis opp i vekt.

19 åringer som slanker seg er det mange av - uansett kjønn. For at disse skal slippe og surre og jojo-slanke seg i 20 påfølgende år, stiller jeg igjen spørsmålet, er festen eller vektnedgangen viktigst? Halvveis gjennomføring av slankekurer har ganske lav effekt på de fleste...
Når man når målvekten er det uansett mulig og stabilisere vekten, spise lavkarbo OG gå på byen et par ganger i mnd uten problem :)

MissPivotal sa for siden:

Man kan jo drikke karbofrie drinker også. Rom og cola zero, feks. Jeg tar meg en til tre drinker i lystig lag, og går fremdeles ned. Man må kunne kose seg litt også på denne turen! Men vent tre uker - en måned kanskje før du begynner? Som Nerthus sier er det lurt å få ordentlig i gang forbrenningen først. Lykke til! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.