Jeg prøvde meg på denne for et par uker siden og det frister til gjentagelse for den var nydelig:D
Men.... jeg fikk ikke til rullingen:(
Når jeg prøvde å rulle den "stramt" sammen så bare gav den etter og skald fra hverandre. Og bakepapiret truet med å revne... så jeg turde ikke bruke mer krefter på den.
Bakepapiret var ikke bredt nok til å kunne brettes sammen som en søm, og å flytte rullen var helt uaktuellt. da ville jeg ha hatt pizzarull over hele kjøkkenet:eek:
Jeg endte opp med å la den ligge som en flat brettet (ikke rullet) ting som truet med å sige helt ut og som måtte støttes opp med sleiver fortsatt i langpanna til den hadde stivnet noegenunde..
HVA gjorde jeg feil???:( Vil så gjerne ha en fin, rund rull...
Eg har laga berre ein gong, og det gjekk heilt greit. Det var litt varmt for hendene å rulle saman, men det limer jo betre når osten er smelta og varm, og oopsien er mjuk og lett å rulle.
Fulgte du oppskrifta til Nannah til punkt og prikke...?
Ja jeg fulgte oppskriften ned til siste detalj.
Bunnen var myk og fin og forsåvidt lett å rulle, men jeg fikk det bare ikke til for papiret var ikke sterkt nok på en måte:confused:
Jeg smurte ikke papiret før steking da...
Hvilken veg ruller dere?
Jeg har aldri laget rullekake heller så det er første gangen jeg forsøker meg på dette.. har heller aldri sett noen gjøre det:o
Skal jeg ta av bakepapiret, så snu den over på et nytt papir, deretter på med fyll og inn i ovnen igjen og så ut og rulle???
Vil det ikke da sette seg fast i det nye papiret????
Mulig jeg virker dum her, men fyllet på denne skal jo inn i ovnen så osten smelter...? Det leste jeg iallefall i tråden:confused:
Mulig det ikke var Nana som skrev akkuratt det, men...:confused:
Men den satt ikke fast på papiret, det var heller det at papiret ble litt bløtt etter stekingen av fyllet så jeg kunne ikke dra i papiret om dere skjønner. Da vill det revnet.
I tillegg rant fyllet rundt omkring og gjorde alt klissete og glatt. Mulig jeg hadde litt for mye fyll på?
Du kan jo legge den på et ekstra papir som ikke har vært i ovnen, da!
Ellers viser damen å filmen en prefekt måte å rulle på!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.