< Tilbake til oversikten

Pizzabunnjungelen

lille_trille sa for siden:

Her er et hav av oppskrifter på pizzabunner, og makelig anlagt som jeg er orker jeg ikke lese gjennom alle. Det jeg lurer på er om det fins en skikkelig god oppskrift på pizzabunn. Jeg vil gjerne ha den sprø
Anyone?
:sikle:

Aisen sa for siden:

Jeg har prøvd en haug av pizzaoppskriftene her inne, men har endt opp med at den eneste som er skikkelig pizzapizza er den jeg kjøper fra lavkarbohuset. Enklest å lage, og best på smak. Kanskje ikke billigst, men jeg har jo ikke pizza hver dag, og den blir veldig mektig og varer gjerne et par dager til meg og mannen. Namnam

Hm....... skulle gjerne hatt til kvelden da, men takk for tipset. :rolleyes:

Dollsine sa for siden:

Så bra du starter en sånn tråd! Jeg har nemlig lest meg gjennom de fleste:detektiv:

Etter ganske mye prøving og feiling har jeg endt på to varianter:

• Mama Lupes tortillalefser som ligner ganske mye på norske tortillalefser. Legg på fyll og stek.
  • Legg kvali skivet ost tett sammen i microen, fyll igjen "hullene" med ostebiter slik at bunnen blir hel. Stek på full varme ca 1 min/skive. Jeg tar heller litt mindre tid fordi da "blåser" osten seg litt mindre opp. Ta den ut, snu av avkjøl på rist el. Er den ikke helt tørr/sprø må den tørke lengre, evt en tur i microen igjen. Ha på fyll og stek med en gang til osten er smeltet. HAr du ikke micro fungerer det i stekeovnen og; 200-220 grader til de er smeltet/tørr. Denne varianten er sprø nok, men det er avgjørende at fyllet ikke er for "vått" og at det ikke blir liggende for lenge på ostebunnen.

Min absolutte favoritt er nr 2 :sikle:

Håper flere legger ut sine favoritter etterhvert!

David sa for siden:

Seks egg
Fire-fem never ost
Fire-fem ss soyamel
To-tre ss fiberhusk
En dl knuste linfrø
Oregano/basilikum/salt/pepper etter smak.

Røres sammen, la det stå fem min og svelle. Stekes 25 min på 200 gr.

Deretter tar du bunnen ut, legger på det fyllet du ønsker, og steker i 20 min.

Den beste bunnen jeg har smakt så langt.

Fant en god en i går. Har lagt ut oppskrift og bilder i dagboka mi :)

marjusen sa for siden:

Signerer denne ja. Har prøvd mange jeg og, men dem er enten svampete, smaker egg, vonde bismaker eller andre rare ting.

Bunnen fra lavkarbohuset er vorkelig god. Fås også i helsekostbutikker.

Ja, hadde lyst å prøve den, men synes den jeg laga i går var så enkel og god. Blir nok en standard her på lørdagskvelden :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.