Tulla, det er veldig vanskelig å svare på slikt, for det kommer helt an på hvordan du reagerer. Ingen av oss kan garantere at du spiser riktig eller kritisere deg for å spise feil, den eneste testen for hva som er riktig er hvordan du føler deg, om du har det godt i kroppen din, og om dietten gjør det du vil at den skal.
Jeg er veldig følsom for søtede syltetøy og slikt. Hvis det blir mye fruktose og fruktsukker, så går jeg opp i vekt. Slik er det bare. Andre er ikke så følsomme. Du må bare prøve deg fram. Hvis du ikke går ned i vekt, så er det slike ting jeg ville anbefale at du kutter ut. Hvis du går ned i vekt, er det ingen grunn til å kutte ut noe som er godt.
Når du går på Lindberg er det jo litt mindre restriktivt på slike ting. Men det bør være søtet med FRUKTOSE og ikke noe annet. Aspartam går nok greit forsåvidt, men kan stoppe vektnedgangen din, dessuten er det jo ikke sunt.
Fruktose skal du allikevel være forsiktig med, så jeg ville holdt det på et minimum. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.