Hei! Hadde vært fint og høre hva dere vanligvis bruker av lavkarbopålegg. Er noe f.eks mindre bra i forhold til noe annet selv om det er likt karb.innhold osv? Hva med fleskepølse og salami? Dumt pga salt? Bruker noen høykarb. bare i minimale mengder?
Salami har 0 karber, og fleskepølse 0,1, så det kan du trygt spise. Kanskje greit å ikke innta i store mengder pga saltet.
Ellers så spiser jeg mye ost, egg, noen ganger rørt bringebær(rørt med sukrin).
Hjemmelagede salater er også supert :)
Jeg spiser ikke høykarbpålegg lenger. Kjøpte et glass sukkerfritt syltetøy for en tid tilbake, og det er Camomillamannen nå i ferd med å tømme ;) For min del greier jeg meg lenge med egg, middagsrester, salater, ost, roastbiff, spekemat, salami og slikt :)
Så og si alt kjøttpålegg, leverpostei fra First Price, makrell i tomat (minst mulig tomat), ost, ost, ost av mange slag! EGG selvfølgelig! Rekesalat osv.
Du trenger en del salt på dette kostholdet, så bare spis spekeskinke og salami og fleskepølse og røklaks og alt annet salt.:D
Ja, og servelat er ikke inkludert under kjøttpålegg. :cool: En del tilsynelatende uskyldig skinkepålegg har overraskende høyt sukkerinnhold, så det er greit å gjøre en vane av å sjekke på pakka. Når jeg først har noe brødlignende å legge pålegg på, sverger jeg til tjukke lag med leverpostei, majones og egg, eller gulost, sennep og skinkepålegg. Mmm!
Gräddost, castello, brie (alt av oster med høyt fettinnhold, minus brunost), selvrørt bringebær med sukrin (gjerne med en dæsj rømme oppå), egg med morrpølse, salami eller fenalår, eller røykalaks. Spiser sjelden brød med pålegg, men gjorde det idag - bakte lavkarbobrød i går (det som Funksjonell mat er kommet med). Vanligvis spiser jeg pålegg med evt. brød til.
Alltid hatt mer problemer å finne noe å ha pålegget på enn selve pålegget jeg da. Litt kjedelig å maule pålegg.. Hehe
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.