< Tilbake til oversikten

Kyllingform med creme fraiche og ost

Bissen sa for siden:

Dette er en rett alle i familien liker godt. Jeg har salat ved siden av.

3-4 kyllingfileter (rå)
Kyllingbuljong
ett beger creme fraiche
1,5 dl revet ost
1 hvitløksfedd

Legg filetene i en ildfast form og strø buljong over.
Bland creme fraiche, ost og hvitløk sammen i en bolle og spre dette over kyllingen.
Stek i ovenen på 200 grader i ca 40-45 min til kyllingen er gjennomstekt.

Tullerusk sa for siden:

Jeg prøvde denne i dag, men syntes den ble veldig vannete. Kan det være fordi jeg brukte dypfryste fileter? Men sånn ellers så smakte jo kyllingen godt altså:)

Bissen sa for siden:

Så dumt at den ble vannete, jeg tror nok det blir bedre om du tiner kyllingen først.
Den har blitt vannete for meg noen ganger om jeg har brukt kylling fra Danmark som er sprøytet fulle med vann.

Håper den blir bedre neste gang! :)

Mumsebams sa for siden:

Korleis strør du buljong over, får du kjøpt laust buljongpulver? Den eg har er i terningar (sikkert eit dumt spørsmål, men...)

Charlott sa for siden:

Går helt fint å knuse terningen mellom fingrene, event bruke flatsiden på en kniv og knuse den :)

Bissen sa for siden:

Ja jeg pleier å knuse/strø den med fingrene, en terning altså. Personlig syns jeg kyllingbuljongen fra Toro er den med best smak. (lettest å smuldre også. :)

Bravo sa for siden:

Jeg har fått kjøpt buljongpulver på Kiwi

Bissen sa for siden:

Det kan kanskje også være en ide og øke ostemengden, slik at creme fraiche, hvitløk og osteblandingen blir litt "tettere". :)

Jabba sa for siden:

Smaker denne litt sånn "surt" med såpass mye CF ?

Bissen sa for siden:

Nei ikke i det hele tatt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.